söndag, mars 19, 2006

brudjävlar

Dagens låt.

Slagsmålsklubben - Tjeckien, Slovakien Och Tillbaks Igen

Alkoholintaget påbörjades i söderort, närmare bestämt i ett radhus i Björkhagen. För övrigt en mycket trivsam förort att flytta till, tror jag. Söderdynamik om nått. Där firade vi kusinerna John och Malvas och morbror Anders födelsedagar. Det bjöds på Staropromen och rundpingis. Gemytligt. Och där ifrån begav det sig hem till Hornstull för att hämta en kasse med mer alkohol. Vin, vodka och 7.2or och sen gå raka vägen upp till Krukmakargatan för att hälsa på Iggo. Vi snackade väsentligheter och konstaterade ett och annat. Givande.

Från Zinken till Södra Station på medborgarsidan där Maja redan stod nere och väntade på oss. Vi drog upp till minglet där jag och Ivi slog ner oss ganska så omgående i en välkommnande hemmafestsoffa. Det var faktiskt riktigt roligt att sitta där och bli skitfull. Det blir alltid riktigt roligt om man inte har några förväntningar. Förväntningar suger. Mitt i allt när det är som trevligast så ringer Rebecka upp och jag rymmer spektaklet ganska så direkt utan att ens ... tacka för allt. Så ni, 89:or och synnerligen Maja. Tack för att ni/du bjöd in mig och Ivar. För övrigt, någon som har sett en grå munkjacka?

Det blev bärsärkagång mot Mariatorget med Rebecka i telefon som jag av någon anledning kallade för Maja hela tiden. Hm. Hon blev inte alls särskilt glad på mig. Men hon mötte upp mig i alla fall vid Mariatorget och därifrån begav det sig hem till Bronxen och där tar ju bloggandet om det slut.

Imorgon ska jag ringa en Jimmy om nya jobb. Och angående jobb så kommer jag snart vara kocklärling på Köket och i viss mån stå för 33% av all mat som kommer produceras. Servera är soft men jag är betydligt mer matintresserad egentligen. Så mammas dröm kommer väl gå i uppfyllelse trots allt. Men det viktigaste gällande morgondagen är att jag själv ska besöka tre lägenhetsvisningar på Gullmarsplan, Midsommarkransen och Gröndal. Dynamik. Söderdynamik.

För övrigt så såg vi Stockholm Boogie imorse. Oj så härlig den är. Världens bästa feel-good film om man nu har bott på Södermalm hela livet. Söderdynamik.

Vårsplittret är här nu. Skönt.