lördag, mars 18, 2006

brudjävlar

Jag blev rörd igår. Faktiskt så blev jag det, rörd. Linus ringde upp vid 00.00 tiden och brus samt tjejskrik var det enda jag hörde. Linus var i Karlstad och såg Håkan Hellström inatt. Och jag började koncentrera mig och spetsade öronen rejält. Tillslut kom melodin fram i allt sorl. De sprudlande gitarrerna som sätter igång "Mitt Gullbergs Kaj Paradis" hade rivits igång och hela min kropp fylldes med en lustkänsla som jag inte alls kan beskriva. Jag var inte ens där och ljudet var så horribelt uselt, men ändå mådde jag så bra över att få höra Håkan sjunga "I hela mitt liv... i hela mitt liv..." med publiken i total allsång efter sig. Så jag blev rörd. Faktiskt så blev jag det, rörd.

Tack Linus. Du ska bara ana hur avis jag är på dig.
Dessutom gillar jag att hon vill ses för det vill ju jag med.