måndag, mars 13, 2006

Mer film och appropå...

Undergången - 3/5
The Decent - 1/5

Maja! Appropå "Konstantine" med Something Corporate. Det är en sjukt bra låt, ja. Jag gillar sådana låtar. Storslagna ballader över sju minuter som nästan blir monumentala i sin överdrivenhet, om man nu kan skriva så. Det blir bara större och större, mer pretensiöst och mer pretensiöst desto längre låten håller på. Och ändå kan man inte låta bli än annat att älska det.

Mäktig musik görs av folk som älskar musik. Han som skrev "Konstantine" älskar musik, det hörs, för det är en sådan låt. Det är för övrigt dagens låt.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ååh, jag blir alldeles varm i hjärtat. över att du, liksom få andra, fattat hela grejen med den här låten. han verkligen ÄLSKAR musik, och hur grymt han spelar det där pianot och hur GRYM den där texten är överväger helt klart att han kanske inte har jordens bästa röst. och sen bandet som kommer in, utan att ta för stor plats. man kan liksom läsa in sig själv, eller sina egna tankar i varenda rad. man kan nästan kalla det poesi ibland.

some corp har förövrigt inte gjort fler låtar som den här. resten är emo. det här är nog en musikstil för sig. episk rock-piano-pop-ballad kanske. men jag gillar inte ordet ballad. låter så fult.

konstantine skulle kunna vara dagens låt alla dagar.

vi ses imorgon!

5:36 em  
Blogger blablablablabla said...

ballad är det väl först och främst. den börjar som en ballad och mynnar ut till något annat. bra är det i alla fall.

vilken tid sa vi? 17.00?

6:27 em  
Anonymous Anonym said...

menmenmen har du hört live-versionen? om inte så har jag den länkad i min blogg, bara att högerklicka och spara mål som.

17.00 @ string är dealen har jag för mig.

6:31 em  
Blogger blablablablabla said...

okej. du får kanske ta å skicka över msn istället.

alright!

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home