söndag, januari 29, 2006

INDiERAVEINDiERAVEINDiERAVEINDiERAVE

INDiERAVEINDiERAVEINDiERAVEINDiERAVEINDiERAVEINDiERAVE

Något mer har inte hypats i klubbsvängen 2005 i Stockholm. Och det är väl bara en tidsfråga innan folk har tröttnat på spektaklet som utspelas vid Bergsundsstrand en gång varje månad. För man vill ju vara indie som sagt, man vill vara först med något - så är det ju.
Men klubben levde upp till förväntningarna med råge. Jag gillar inte att det bara fanns ca 6 olika alkoholsorter att välja på och jag gillade framförallt inte den låga volymen på musiken som spelades, om man nu befann sig i mitten på dansgolvet. För när kvällens viktigaste önskan slog in som för övrigt var Make It Happen med TTA så kunde man ändå inte riktigt känna av den där pulserande ravekänslan. Det var kanske för stor lokal för det, för den här klubbens lokaler är de fetaste jag varit på i alla fall. Och det var i viss mån väldigt bra organiserat också.

T.ex. garderobsuthyrningen var enorm, men det tog fan lång tid att få ut sin jacka trots allt. Jag är inte ensam om denna åsikt, för det är bara och läsa i gästboken på indierave.se. Personalen verkade slumpvis välja ut de gäster som skulle få sin service och inte agera ett dugg efter rättvisans logik. Tabbe.

Men stället levde upp till förväntningarna, verkligen. Det var tokigt många dansanta klubbhits som spelades. Det mesta kom från 90-talet men det var en massvis massa ny musik också. Man kan lungt konstatera att musiken var bra och det såg ut som DJ snubben hade kul. Fyfan vilket mäktigt drömjobb för övrigt. Ryser bara av tanken att få stå och spela passande och supertunga indiestänkare för massa bra människor.

Stötte på Anna ett par gånger och Angelica. Anna sa gång på gång hur snygg jag var och Angelica sa det motsatta. Anna sa gång på gång att jag är smart och begåvad i mycket och Angelica sa det motsatta. Det tyckte jag var roligt men samtidigt tråkigt.

En annan kul grej var att några arrangörer i evenemanget ryckte tag i mig och påstod att jag var indieravets snyggaste kille och hela sex (6) tjejer höll artigt med. De tog ett foto och bad mig langa en pose. Uppriktiga och rak-på-sak människor det här, om nått. För övrigt fick jag höra en massa positiva komplimanger över mitt yttre från en rad poptårtor.

Jag har varit ute fyra gånger den här veckan och det hörs mycket väl på min röst, för den existerar lixom inte just nu. Om ni har sett den där tidiga Killing-sketchen med Roffe Wiklund, bluessångare, som parodiseras förträffligt av Robert Gustafsson så förstår ni exakt vad jag menar. Så fort jag öppnar munnen så påbörjas meningen och avslutas med en spasmliknande hosta. Inte så sexigt alls, men kul och väldigt jobbigt.

Sammanfattning av den här klubblands veckan:

Onsdag: The Vibe - Traditionellt utgångsplace vid Stureplan. Väldigt mycket av, såklart.

Torsdag: Carmen/Söderkällaren - Två riktigt grymma sunkhak, i alla fall det första. Jag och William drog en hamburgertallrik med en bira för 70 kr!! Grymma priser och soft folk/häng.

Fredag: Viper Room - Har som sagt fått oförtjänt mycket dålig kritik. När en öl kostar 20 kr så är det INTE dåligt alls. Sen att folket är en massa bönder som brölar till "Summer of 69" är en annan sak.

Lördag: Indierave/Street - Mäktigt. Folket är rätt och musiken är rätt. Jag kände mig hemma där i vimlet och minglet på Indieravet. Dessutom kände jag mig bokstavligen hemma att få slippa lämna sin kära stadsdel, Knivsöder. Indieravet, inget annat än asbra.

Dagens låt.

Arctic Monkeys - Dancing Shoes

Helskotta vad heeelgjuten debutskivan är.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

ray ban wayfarer
fitflops
cheap oakley sunglasses
nike sb shoes
cheap oakleys
beats headphones
tory burch outlet
hollister clothing
hollister outlet
jordan retro
coach outlet
jordans for sale
michael kors outlet
fitflops sale clearance
michael kors outlet
coach outlet store online
timberland outlet
toms shoes
michael kors outlet
kobe 11
louis vuitton outlet
ray-ban sunglasses
vans shoes
michael kors outlet online
coach canada
rolex watches outlet
coach outlet
celine
gucci handbags
coach outlet store online
coach factory outlet
replica watches
michael kors outlet clearance
louis vuitton outlet
christian louboutin shoes
michael kors outlet online
coach outlet store online
coach outlet
christian louboutin outlet
michael kors handbags
20167.8wengdongdong

8:40 fm  
Blogger Unknown said...

zhengjx20160811
michael kors outlet online
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
uggs for men
louis vuitton
oakley sunglasses
coach outlet online
louis vuitton outlet stores
louis vuitton purses
abercrombie outlet
supra footwear
cheap toms shoes
jordan 6s
michael kors handbags
nike store
jordan 3 powder blue
coach factory outlet online
rolex watches
canada goose sale
coach outlet store online clearances
timberland boots
louis vuitton outlet
ralph lauren sale
hermes birkin handbags
toms outlet
jordan retro 4
cheap jerseys
cheap air jordans
fitflop clearance
san antonio spurs jerseys
rolex watches
ugg boots
michael kors
oakley sunglasses
louis vuitton purses
clarisonic
ugg outlet store
cheap jerseys
uggs for women
washington wizards jerseys

11:55 fm  
Blogger yanmaneee said...

timberland outlet
michael kors outlet
louboutin shoes
adidas stan smith
fila shoes
louboutin shoes
jordan shoes
hermes handbags
curry shoes
fila shoes

4:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home