fredag, januari 27, 2006

Live forever


























Det finns karaktärer och så finns det karaktärer.

Liam Gallagher är en rock'n'roll star. Att ha sin publik i ett sådant massivt järngrepp som han hade ikväll är bara så beundransvärt. Det är bara karaktär rakt igenom. Han är helt unik på det sättet.

När jag står där i kaoset mitt framför Liam, endast två-tre meter från honom, så slår samma tanke mig hela tiden.

Jag vill vara som Liam Gallagher. Jag vill säga lika coola saker som Liam Gallagher. Jag vill ha ett lika snyggt namn som Liam Gallagher. Jag vill kunna ha samma brittiska accent som Liam Gallagher. Jag vill ha samma råsnygga kläder som Liam Gallagher. Jag vill ha samma kroppspråk som Liam Gallagher. Jag vill kunna stå där och bara se så extremt jävla cool ut, som bara Liam Gallagher kan göra. Jag vill vara som Liam Gallagher.

Oasis den 26 januari 2006. Mer än oj. Har försökt att smälta detta nu men upplevelsen sitter på näthinnan fortfarande. Jag såg Oasis ikväll och det var helt jävla underbart.

Live forever.