måndag, januari 23, 2006

MY BIG MOUTH

Oasis på torsdag ska bli toppen. Nej, vänta nu - det kommer bli historiskt (såja, var tvungen å ta i lite mer, att jag säger att en sån här grej bara ska bli "toppen" känns inte riktigt som jag) Det är ju ett av mitt absoluta favoritband men om Liam sjunger som han har gjort på senare tid, så kommer jag nästan brista i gråt om han misshandlar "Champagne Supernova" på samma sätt som han gjorde i Glastobury 2004.

Men... trots allt...

För om man pillar man med pincetten i relationen; jag och Oasis, så blir faktumet nått sjukt glasklart. Detta är antagligen den viktigaste spelningen jag ska gå på i hela mitt liv. Hajja orden.

Citerar en text ur eminenta Nöjesguiden angående spelningen, som var väldigt träffsäker tycker jag. Klassiska indieanthems.

"1. OasisHovet den 26 januari. Javisst! Oasis finns fortfarande, liket lever och låter bättre än på flera år. Jag trodde (hoppades) att de förtvinade efter den supertrista Standing on the shoulders of giants och rätt så exakt fem och ett halvt år senare fick jag erkänna att jag hade fel. Don't believe the truth som kom i somras är faktiskt riktigt bra. Vilket inte hindrar mig från att göra en drömlåtlista för Hovet-spelningen enbart bestående av klassiska indieanthems som Supersonic, Don't look back in anger och Champagne Supernova. Ni vet, såna där låtar som inte görs längre. Inte ens av Oasis." - Emelie Thorén

Cunts, fockin' cunts!

Dessutom vill jag att Idre-resan i februari med William och Anton och en drös med andra kröksugna ungdomar blir lyckat.

Plus att jag får heltid på Grodan!!