lördag, januari 28, 2006

Big city, bright lights, cool people

Jag mår inte speciellt bra.
För jag har varit full tre kvällar i rad.

Mamma ifrågasatte min alkoholkonsumtion som varit ganska så heltäckande den senaste tiden. Jag sa: "Vad skulle Liam gjort?"

Men jag var ute igår igen. Med gamla classmates. Davve gled över vid 22 tiden och vi såg på "Live By The Sea" Konsertfilm med Oasis innan de slog igenom, runt 94' Vi satt och nynnade med i gitarrerna i "Supersonic" och kom snabbt överrens om att det var givet att vi skulle grogga med gin & tonic denna kväll. Tog bussen till Fridhems sen och gled in på Viper Room, som faktiskt har fått oförtjänt mycket dålig kritik. Okej att folket är MP3A-style rakt igenom, men det är väldigt billigt och musiken är väl identisk med L1 eller vad det nu hette. Gilla läget, ungefär.

Vi drog ut från Viper Room vid 02, typ. Vi sparka ner varandra och gled in på 7-Eleven. Tog sedan en bulle hem med Davve till Söder igen. Gick hem och somnade.

Jag såg en rad bekanta Cyber-ansikten och så skakade jag hand och bytte ett par ord med en tjej jag ofta har snackat viktigheter (?) med. Hon försvann i vimmlet, trist. Sen så ringde den här andra tjejen upp, vilket självklart förvånade mig. Hon var full och ville ses. Jag la på och tog en öl.

Frågan är om man pallar att supa ikväll. Det var snack om ett sånt där omtalat Indierave vid Hornstull. Fett sugen, faktiskt - men desto mindre sugen på alkohol som sagt.

I was lookin' for alternatives - I will not stay conservative!

För övrigt så är väl dagens låt nått med The Embassy. Jag tror att det blir "Information" men bara den versionen som finns på ep:n "Wearing Our Pop Art Hearts On Our Sleeves" För den är mycket bättre än den som finns på "Tacking"

Kul att man träffade på Love igår också. Han är verkligen en bra människa. Antitesen till mig själv ungefär. Nåja, ska titta på Lost, The O.C och Rome nu. Moi.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahaha..ville ses!?
Jag tycker att den här bloggen är överdrivet självgod adrian!

9:42 em  
Blogger blablablablabla said...

ja, d ville hon.
vart visar den andra tendenser på självgodhet?

10:36 fm  
Anonymous Anonym said...

hysteriskt kul

5:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home