torsdag, november 10, 2005

Live forever or die tryin.

Papa! PAPA! Papapa!

Idag var jag med lite släkt och såg "Broken Flowers" med Bill Murray i huvudrollen. En ytterst märklig film på gott och ont. Tempot var fruktansvärt segt men den hade ändå hela tiden ett sug, som gjorde att man hela tiden höll uppe humöret och inte dåsade till. Men slutet lämnade en mängd massa frågor. Jag ska låta filmen sjunka in, men nu får den enbart betygtet 3/5 "Enbart" skriver jag just därför att den hylltats överallt i media. Bill Murray spelar exakt som han gjorde i "Lost In Translation" Bra eller dåligt? - Nja, vet inte. Men han spelar alltid en tystlåten person som betraktar och öser på med slapstick humor. Ballt skådespeleri i alla fall.

Imorgon ska jag ut med släkt och äta en dyr middag. De vet exakt vad jag gillar för något, så jag lär väl med andra ord, inte bli besviken. Men när jag kom hem efter bion, så loggar jag in på MSN, där Sanna förklarar att självaste The Tough Alliance kommer befinna sig på Mondo imorgon. Helvete vilket dilemma! Ett dilemma som egentligen är ett dilemma, eftersom jag inte kan avstå en fin middag på krogen med nära och kära. Men herregud! Ungefär allt vad jag skrivit om på senaste tiden i min blogg har handlat om Erik och Henning. Så det är en fet "men åååh!" känsla jag tänker på morgondagen. Det suger att sådana här händelser inträffar just samma dag. Det är så typiskt att de inte är mer utspridda i en ganska så händelselös tillvaro. Usch och fy. Dessutom ska Sudden ha inflyttningsparty i Högdalen och har därför bjudit hem en drös med härligt folk. Jag kommer bli väldigt sen till det minglet, antar jag. Morgondagen kan bli... speciell, fast "men åååh!" känslan kommer hela tiden vara där. Men åååh!

Just det, jag fyller år idag. Jag glömmer hela tiden bort det.

Dagens låt.

Babyshambles - Killamangiro

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

slapstick e nog de sista jag skulle beskriva bill murrays humor som, mer cynisk-bitter-ironisk.
Grattis ännu en gång föressten

11:02 em  
Blogger blablablablabla said...

vadå. i den här filmen är ju slapsticken uppenbar, men kanske inte i "lost in translation" nej.

"lost in translation" är ju egentligen bara en modern kärlekshistoria.

och tack - ännu en gång.

11:18 em  
Anonymous Anonym said...

har inte sett den filmen men när jag hör ordet slapstick så tänker jag helan och halvan eller charlie chaplin typ rammel o kaos humor och de e inget ja associerar till Bill Murray

2:41 em  
Anonymous Anonym said...

by the way... Lost senaste avsnitt, GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH

2:41 em  
Blogger blablablablabla said...

mm. tänkte se det när som helst.
spännande alltså?

4:35 em  
Anonymous Anonym said...

I was there. På mondo alltså.

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home