söndag, november 06, 2005

Intensive Care

Inne:

1. Robbie Williams i egen person och framförallt låten Tripping. En ganska så lysande låt faktiskt. Har hört rykten gällande att texten egentligen är en psalm. Ballt, tänkte jag. Sen lyssnade jag på låten och chockades ganska så rejält över hur bra låtar Robbie Williams kan göra. Nu vet jag visserligen inte om han skriver sina egna låtar, men "Let Me Entertain You", "Angels", "Feel" och framförallt "No Regrets" är ju riktigt härliga poplåtar. Den här låten bevisar att Robbie behärskar väldigt mycket rent musikaliskt också. För han sjunger ju falsett i refrängen och blandar in vissa tongångar av, hör och häpna, reagge. Robbie är ball och en entertainer av sällsynt skådat slag.

2. Rallarsving. Ja, jag begriper ärligt talat inte. Jag hatar väl allt som har med kampsport att göra egentligen, men ändå sitter jag där och kollar på ett program som handlar om just olika kampsporter. Men det gör jag ju inte. Jag väntar egentligen bara på Musse & Andreas. De två går rakt igenom rutan. Perfekta exempel på bra programledare. Göra något ointressant - intressant. Krädd.

3. Whyred och Elvine. Gör riktigt keef-schyssta vinterjackor på ball gatunivå. Ger stabil konkurrans till Stone Island eller CP.Company jackorna. Inte att förglömma heller: Cheap Monday parkas jackorna satt onekligen som stulet. Men den hets runt märket som just nu pågår får mig att tveka. Vi får se, sa den blinde (?)

4. Oasis den 26 januari på ett kokande Hovet. Hajja den publiken som kommer vara där. Många har ju flytt bandet, eftersom deras senare skivor inte alls har hållt samma nivå som de två första. Men de fans som väl kommer dyka upp, som följer Liam och Noel i vått och torrt, kommer få Hovet att gunga. Och just den publiken, vilken variation! Från casuals, indiepopare till synthare osv. Oasis går hem lite här och var vad jag förstått. Förväntan, milt sagt.

5. Suburban Kids With Biblical Names! Säger bara "#3" - vilken lysande smaskig liten pophistoria! Nästan varje låt på skivan har en sötsockrig melodi, som sätter sig som tapetklister. Svensk pop står bra just nu.

Ute:

1. Mattafix med "Big City Life". Fruktansvärt irriterande låt. Skapar bara ilska! Död åt den här skiten, död åt Mattafix (!?)

2. Uppehållet av såväl "Lost" som "O.C" Okej att svensk television är sega på att köpa sig rätten av sevärda och spännande serier, men att folk i USA håller på att skjuta upp sändningarna av serierna är ju bara illa rakt igenom. Framförallt Lost abstinensen börjar bli mer än total. Ge mig, ge mig!

3. Clara - R.I.P, eller nått.

Bubblare: Green Street Hooligans (film med Eliijah Wood), Bloc Party, VITA Lacoste sneakers, vindjackor, Aquascutum kepsar, Oasisgeneration.com