söndag, november 06, 2005

Never outgunned!

Och klockan blev nyss 19.30. Jag har sovit fem timmar det senaste dygnet. Det är lite tärande, om man säger så. Ordet trött och dess innebörd räcker lixom inte till.












Igår var det utgång som stod på schemat. Ca 8-9 grabbar infann sig hos mig igår och tömde mitt spritförråd. Vi värmde ganska bra faktiskt och det var faktiskt riktigt givande att sitta där vid mitt matbord och snacka skit. Det var kul att så många var på G, för det är ju väldigt sällan det är så.
















Vi drack upp min Bacardi och drack hederliga 3.5:or. Jag var förkröks-full, med andra ord i ett alldeles så perfekt tillstånd för att komma in på... C L A R A.












Tommie hakade på trots att han hade sagt bestämt nej till mina erbjudanden om gratis alkohol i olika former och detta gjorde väl oss ännu mer på, antar jag. Pattie drog hem efter två groggar (efter två groggar) och visade prov på tydliga alkolist tendenser. Härligt.












Clara var alltså målet. Jag har en ganska så speciell relation till Clara. Jag har varit där flest gånger än övriga uteställen i Stockholm. Varför det är så vet jag faktiskt inte. Folk i allmänhet har väl en ganska så avslappnad och OK-syn på Clara. Ingen tar illa upp om man föreslår stället, men ingen blir särskilt exalterad heller. Clara är, som jag sa igår, en medelmåtta. Det är billig sprit, dansgolven är två och barerna lika många. Det är ungefär 60% killar och resten tjejer, vilket är mer än OK om man nu är ute efter att fixa ragg. Det finns alltid ett par söta tjejer där som man gott och väl kan lägga ner tid på. Det finns även spelbord för de som är ute efter att spela till sig en ny Hannas 7.0 eller för all del - spela bort pengar. Clara är ett uteställe som egentligen har allt. Men som ändå saknar något... något jag egentligen inte kan sätta ord på.












Man kan spela där, det sa jag. Jag spelade bort 120 kronor igår på Black Jack. Det har jag aldrig tidigare gjort. Undra om det är ett tecken på att har en ganska så avspänd relation till min ekonomi för tillfället. Jag vet inte, men jag vart väldigt förvånad av mig själv efteråt när jag hade gått back med 120 svenska riksdaler. Undra varför...












Jag bytte ett par ord med Markan, Mange och Anton. Men hade gärna pratat lite mer med vederbörande personer. Det är så sällan man träffar dem, i alla fall Markan. Trist.












Jag försökte spela balla Allan så fort jag kom in. Någon med flint (!) muckade med Linus kusse, Johan. Jag "tog" över samtalet på ett BALLA-ALLAN vis, ni vet, och skrattade mest åt den uppenbara flinten och hur han lät när han sa: "Är det dig jag ska bryta näsbenet på istället?" Jag gick därifrån och log.
















Musiken var som vanligt - så gott som värdelös. Eller helt jävla värdelös. Det finns inte ens en tanke bakom de där låtarna och i vilken låtföljd de kommer. Låtvalen av DJ Machmud är under alla kritik. Han väljer svenska klassiker i remix-form med Carola och Jakob Hellman. Dessutom spelar han en förfärlig remix av underbara "Angels" med Robbie Williams. Han borde inte få vara DJ.

















Så det är med andra ord ingen sorg överhuvudtaget att Clara nu ska bommas igen för gott. Tanken är att de ska höja åldersgränsen till 23 och bara ha öppet till 03. Ett koncept som inte kommer funka. Clara kommer göra en comeback inom en snar framtid, tro mig.












Idag har jag jobbat och fått några härliga finnar i ansiktet. Det blir lätt så om man proppar i sig följande:

  • 4 Kaffe
  • 2 Coca-Cola
  • 3 Loka
  • 1 Jaffa
  • 1 Ciabatta
  • 1 Chockladboll
  • 1 Bulle


Små-ät på hög nivå. Framkallar dock värsta gradens acne och andra hudproblem. Dessutom skadar det ens matvanor ordentligt. Visserligen hade jag värdelös matvana innan jag började jobba på "Ett Litet Kök" men den är ändå betydligt värre nu, verkligen.

Jag äter ett (1) stort mål om dagen och dricker hysteriskt mycket läsk och andra godsaker mellan dagens enda mål. Men jag går inte upp ett kilo för det! Mina tänder tar skadan istället. Det gör ont i ens tänder om man jobbar inom den här branschen. Det är inte speciellt bra. Tänder växer inte på buskar direkt. Och tandvård i det här landet är av värsta sortens ekonomiska ondo. Det är dags att börja tugga "Extra" på heltid känner jag.

Tänkte kolla på "FC.Z" nu och dricka upp min Pago här.

Skål!

4 Comments:

Blogger Unknown said...

ray ban wayfarer
fitflops
cheap oakley sunglasses
nike sb shoes
cheap oakleys
beats headphones
tory burch outlet
hollister clothing
hollister outlet
jordan retro
coach outlet
jordans for sale
michael kors outlet
fitflops sale clearance
michael kors outlet
coach outlet store online
timberland outlet
toms shoes
michael kors outlet
kobe 11
louis vuitton outlet
ray-ban sunglasses
vans shoes
michael kors outlet online
coach canada
rolex watches outlet
coach outlet
celine
gucci handbags
coach outlet store online
coach factory outlet
replica watches
michael kors outlet clearance
louis vuitton outlet
christian louboutin shoes
michael kors outlet online
coach outlet store online
coach outlet
christian louboutin outlet
michael kors handbags
20167.8wengdongdong

8:40 fm  
Blogger Unknown said...

zhengjx20160811
michael kors outlet online
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
uggs for men
louis vuitton
oakley sunglasses
coach outlet online
louis vuitton outlet stores
louis vuitton purses
abercrombie outlet
supra footwear
cheap toms shoes
jordan 6s
michael kors handbags
nike store
jordan 3 powder blue
coach factory outlet online
rolex watches
canada goose sale
coach outlet store online clearances
timberland boots
louis vuitton outlet
ralph lauren sale
hermes birkin handbags
toms outlet
jordan retro 4
cheap jerseys
cheap air jordans
fitflop clearance
san antonio spurs jerseys
rolex watches
ugg boots
michael kors
oakley sunglasses
louis vuitton purses
clarisonic
ugg outlet store
cheap jerseys
uggs for women
washington wizards jerseys

11:56 fm  
Blogger Unknown said...

qzz0725
oakley sunglasses
longchamp handbags
celtics jerseys
fitflops sale
kate spade outlet
huf clothing
fitflops sale clearance
ugg outlet
pandora charms
fitflops sale clearance

8:49 fm  
Blogger yanmaneee said...

kd shoes
james harden shoes
moncler
hogan outlet online
huarache shoes
michael kors outlet
supreme hoodie
nike air max
michael kors outlet
kyrie 3

4:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home