lördag, november 12, 2005

Daniel Sundell

Jag är bäst på att svina ner. Eller jag är bäst på att vara värst, vilket kan omskrivas till att: Jag är bäst på att vara sämst ibland. Och jag älskar - VARENDA - gång att se hur folk reagerar när jag är BÄST på att vara SÄMST. Någon måste ju ta den rollen också. Jag hade visserligen inte dåligt med folk runt om kring mig som svinade, men jag var värst, det säger folk mer än gärna och jag protesterar inte alls.

Ikväll var jag bäst på att vara sämst, dvs. jag svinade. Jag gjorde kort och gott en Sunny Beach i repris, på gott och ont. Sudden fick lida och jag har förgäves, tro det eller ej, försökt nå dig nu åtskilliga gånger, men det tutar bara upptaget. Jag har såklart dåligt samvete för vissa incidenter som hände ikväll. Har du bara lust att uppge ditt telefon nummer så kommer jag, utan tvekan, be om ursäkt och åka ut till Kungens Kurva och köpa dig en ny vas eller vad det nu var för IKEA liknande pryl.

Det är mitt karismatiska försökande till LAD figur som gör att jag är tvungen att agera som ett svin. Jag har fruktansvärt kul när det väl inträffar, men det är såklart på någon annans bekostnad. Jag skulle ju såklart inte själva uppskatta om någon tog sönder någonting här hemma, självklart inte. Man kan se allt ur ett typiskt Svensson-perspektiv och man kan se det ur ett hyfsat idiotiskt-perspektiv också. Jag har inte listat ut vad som är det rätta än...

Men Daniel Sundell! Jag säger det igen. Ge mig bara ditt rätta nummer så ska jag be om förlåtelse och bekosta det jag trasat sönder. Givetvis motsäger jag mig själv ungefär hela tiden nu, men det innebär såklart inte att jag har rätt. Sorry, ring!

Dock så hade jag hysteriskt roligt ikväll. Jag skrattade ungefär från första början. Kvällen började med en mycket fin middag med släkt och avslutades på ett ganska så underligt vis. Jag är just nu väldigt trött och ska sova.

Men... jag har fått perspektiv på ett och annat.

Jag ska sova nu. Godnatt, damer och idioter.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

du verkar följa den gyllene regeln: behandla andra som du själv vill bli behandlad

4:54 em  
Blogger blablablablabla said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

3:11 em  
Blogger blablablablabla said...

nu förstår jag inte riktigt vad du menar. du kan ju ta dig tid och förklara mer exakt vad du menar med det.

för övrigt blandar jag sällan och ogärna in religion och gudatänkande i mitt liv.

gud, vem?

3:23 em  
Anonymous Anonym said...

du får ta o radera ditt svar till vem och vad nån skrivit, sitter här o e fett nyfiken på vad som han som du raderat inlägget på skrivit eftersom ja läste ditt svar

sorry ifall de där lät skumt ja e trött............

7:52 em  
Anonymous Anonym said...

juste sen tvivlar jag på att du betedde dig som ett svin som du säger, för att se folk reaktioner. Känns inte som nått man tänker på när man e dyngad, men ja vet inte

Själv märkte jag inte så mycket av det där svineriet, tycker det var väldigt underhållande när du medvetet brände röven på en varm platta och efter det går runt med röven uthängande och låter peter duscha dig, men skulle inte kalla det svineri, det kallar jag humor

7:58 em  
Anonymous Anonym said...

linus said...
du verkar följa den gyllene regeln: behandla andra som du själv vill bli behandlad

och då

AdTheLad said...
nu förstår jag inte riktigt vad du menar. du kan ju ta dig tid och förklara mer exakt vad du menar med det. osv

11:08 em  
Blogger blablablablabla said...

Jag har inte raderat något inlägg någonsin i min blogg.

Det var jag som tog bort den där comment:en vid 3:11.

Jesper: Vad humor är för dig, är kanske inte humor för andra. Och vad humor är för dig och mig, är i vissa ögon svineri.

Och jag beter mig inte som ett svin, för att på samma kväll, läsa av folks reaktioner. Jag brukar dock, dagen efteråt, tänka efter vad folk har sagt och tyckt om mig föregående kväll. Det kan vara ganska så intressant ibland.

Linus: Till dig lämnar jag bara ett frågetecken. ?

8:40 em  
Anonymous Anonym said...

okej så det var alltså ditt eget inlägg du raderade eftersom det inte går att redigera dom?

Sen det där med vad andra tycker betyder inte mycket för mig, Det JAG tycker och tänker om saker är det enda jag bryr mig om,
Om nån tycker jag har betett mig dåligt men jag själv inte håller med så kommer jag aldrig kunna övertalas till att jag gjort något fel.
Det är nått litet allvetande gud komplex som jag har.

Men trots allt är jag ju "The One"

8:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home