söndag, oktober 30, 2005

Take no heroes - only inspiration!

Papapppappapa!

Idag hade jag en väldigt seg dag på "Ett Litet Kök" Usch vad trist det var emellanåt, men det var bra med flis. Jag hade faktiskt glömt att ställa om klockan till vintertid, så jag var på jobbet en timme tidigare än vanligt. Vilket Jimmy (kock, är där 08.00 och förbereder krubbet) förklarade med ett garv. För jag förstod ju att något var fel, när jag såg att varken Oscar eller Gabriel hade hunnit före mig som de alltid gör.

Men det är chill att bara... chilla på "Ett Litet Kök" Man proppar i sig ett gäng utsökta mackor till frukost. Dricker espresso och en Pago-juice och avslutar med en alldeles färsk bulle, direkt från ugnen. Jimmys bullar är de godaste, lala. Synd att han imorgon drar iväg till Thailand i en månad, för då blir det inga mer bullar och tölpigt sexrelaterat snack (han är inte Stockholmare ...). Men det är i och för sig jävligt bra att han drar iväg nu, för det är hans härliga pass jag kommer ta nu.

Börja 10.30 varje dag - hela november - och gå ifrån det lilla köket vid 15.00 Underbara flextider med andra ord! Visserligen är det ju bättre att så ofta man har chansen, stänga, så man tjänar in några extratimmar, men vi får se hur det blir med det. Jag brukar mest gå och slösa pengar när jag gått därifrån vid 15.00. Det brukar bli den sedvanliga "kollen"Solo i Västermalmsgallerian. Så brukar jag gå därifrån med ett dyrt märkesplagg och intalar mig själv hela resterande kvällen, samt veckan att plagget kommer komma till nytta. Så brukar det oftast inte bli. Fan vad jag ska impulsköpa! Men jag har ju visserligen alltid råd nu för tiden. Jag börjar bli tät, kort och gott.

Inte tät jag-drar-in-40-50-tusen-i-månaden-tät. Utan snarare jag-håller-på-att-tjäna-mina-första-riktigt-stora-belopp-tät. Och jag har ju inga utgifter, även om morsan och jag diskuterar flitigt om hur jag ska bidra till hushållet här hemma. Jag förstår henne även om jag inte har någon lust att lägga 1000 kr på mat varje månad. Jag är trots allt 19 år snart och det är inte meningen att livet ska vara som en räckmacka fortfarande. Helt jävla logiskt egentligen om man drar in bra pengar, så måste man bidra. Men motargumentet är att min morsa är bra jävla cp tät hela tiden just nu, så jag ser ingen verklig anledning till att jag skulle bidra med den där tusenlappen. Men hon anser det vara en del av att agera som vuxen. Vi får se. Troligen blir jag segrande ur striden.

Ska duscha nu och trycka i mig en "Bourgoune Special" - UTAN Gorgonzola. Livsviktigt att få bort den där jävla mögelosten! Vidrigt annars!

Cheers!