fredag, oktober 28, 2005

Kapitalist! Nu ska du dö!

Dagens låt.

Oasis - Let There Be Love

Idag kommer bli en lång dag, tror jag. Jag hade snart tänkt sova bort halva dagen. Sedan tvätta en massa kläder inkl. min Oasisgeneration t-shirt. Den är ganska ball att ha på sig nu. Den är helt trasig och luktar märkligt.

Jag har haft en hyfsat skön kväll. Kollade på råballa "Face/Off" för tredje gången, tror jag. Riktigt härlig historia det där, med grym action. Nicholas Cage är ju balla Allan.

Ledig imorgon, grymt härligt! Sen är det jobb hela helgen. Lika bra det, egentligen. Att tjäna pengar istället för att "hänga" Märkligt uttryck det där onekligen, att "hänga" alltså. Filip och Fredrik skriver om begreppet som myntades på 80-talets första hälft, på ett väldigt läsvärt och underhållande sätt i "Två Nötcreme Och En Moviebox" Läs den!

Så jag ska ge fan i att hänga och tjäna flis istället. Jag vet dock inte hur mycket jag tjänar än. Bob har bara sagt att det är "bra" och jag har frågat arbetskamrater som också är riktigt nöjda med lönen. Men någon siffra har jag inte fått. Och det känns fortfarande inte lika viktigt.

Man känner sig jävligt, ja... vad ska man säga - bra... när man gjort ett bra dagsarbete på "Ett Litet Kök". Vetskapen om att man tillför något viktigt. Att man är en del av något bra, är ganska så upplyftande faktiskt. Att bara "hänga" får i alla fall inte mig att... må bra. Jag kanske är en sådan person som verkligen älskar att arbeta. Men frågan är hur länge det kommer te sig så.

Om man inte hatar världen som den är, så kan den aldrig förändras. Därför är det bra med hat.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

tss tycker du ska säga upp dig och komma över till slacker sidan. Very undude off you.

2:06 fm  
Blogger blablablablabla said...

haha. nej. erkänn att d är trist å bara va hemma, stoffe!

11:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home