torsdag, april 20, 2006

Big Brother

Hej!

Såg nyss ett nytt avsnitt av Big Brother. Jag har sett en del avsnitt nu och det finns egentligen inget annat som jag avskyr mer än Big Brother, men jag ser ju trots allt skiten och därför tänkte jag skriva lite om vad jag sett. Sporadiskt tänkte jag fälla en kommentar om de olika personerna i huset. Vi börjar.

  • Jessica - Jag hatar henne. Hon är äcklig, vulgär och grotesk. Det finns ingen annan människa inne i huset som jag kan irritera mig över lika mycket som hon. Allt hon gör och säger är enbart och endast ENBART för att hålla upp en fasad. Och är det inte så, så är det ännu värre. Hon är korkad och fylld med så mycket skitsnack så jag vet fan inte vart jag ska börja. Hon gör världen till en sämre plats. Folks argument som går i stil med "hon är ju bara sig själv" eller "hon spelar inte falsk i alla fall" är urusla argument. Verkligen. Det försvarar inte hennes beteende på långa vägar. Hon saknar allt vad social kompetens innebär och ska man vara en skithög, så ska man förfan göra det med stil. Men det förmår hon inte heller. Hade jag varit en deltagare i huset hade jag spytt så mycket galla över henne så att hon skulle gå sönder. Verbal kvinnomisshandel. Jag hatar henne.

  • Thommy - Och det är skönt, så skönt att en vågar ta snacket. Thommy kom in för tre veckor sedan. Jag tror att de castade han för att han är antitesen till i stort sett alla andra i huset. Han peakar de andra deltagarna hela tiden och det är så jävla skönt att se. Han pissar på dem. Han spelar min roll, kort och gott och han skulle mycket väl kunna vara jag för det finns en stor och begåvad provokatör i han. Thommy kör sitt race och han kommer absolut inte vinna några 500 000 för att han gör det, snarare tvärtom så kommer han inom en snar framtid åka ut. Han är helt enkelt lite för intelligent för Big Brother.

  • Linn - Största fittan av de alla, näst efter Jessica. Har aldrig något vettigt att säga trots att foderluckan går på repeate. Allt hon säger - ALLT - är av noll relevans. Hon är en betydelselös människa. Ser dessutom helt förjävlig ut.

  • Robin - Har man satt kuken i en tanig blond osmaklig Jessica, så förtjänar man inte krädd - tvärtom såklart. Robin är dum i huvudet. Han är urtypen för hur Big Brother killar är. Alltid en förjävla ful frilla med alldeles för mycket hårgele i. Inställsam som mer än gärna slickar röv. Han är ett livs levande mongo och ser ut som en jävla snorvalp. Avlid.

  • Samuel - Har sett lite för få BB-avsnitt för att bedöma Samuel egentligen. Men bilden av han är att han är sympatisk och det är ju bra i alla fall. Det är svårt att racka ner på en sådan som Samuel, för det enda han vill är ju att "göra bort sig inför hela svenska folket" och kan man stå för det så är det ju lungt. Det har han sagt i alla fall och han bara garvade bort det i nästa sekund. Schysst. Var en sann Big Brother deltagare och garva åt det samtidigt.

  • Anna - Idiotförklarad. Går väl i Linn's spår mer eller mindre. Har aldrig något vettigt att säga utan är som Robin, inställsam. Ser ut som ett missfoster och beter sig som ett. Ett livs levande retard, helt klart.

  • Richard - Ja, tro det eller ej så är ju faktiskt Richard en av de få i husen som verkligen och VERKLIGEN är. Han är en ragger och ser ut som en säck potatis. Men han är ragger och inte BB-deltagare, det är grejen. Ragger. Som Samuel. Gör gärna bort sig och skrattar åt det också. Ragger.

  • Anton- Ja, killen är Stureplan i ett nötskal. Det är han verkligen. Men Anton är väldigt socialt begåvad och lägger fram sig själv på ett ordentligt vis. Har en extrem självbild men killen är ju modellmaterial, det ska man ju inte hymla med. Fåfäng som få men han gör det rätt oftast. Fåfänga för mig är absolut inte något negativt. Anton är bra.

  • Danne - Har ingen relation till han riktigt. De enda jag vet om han är att han verkligen är ute efter den där halvmiljonen.

Men mest tragiskt och idiotisk är ju jag som ens orkar bry mig om något så meningslöst som Big Brother. Men jag har åsikter om personerna och nu har jag fått ut dem. Dock har jag en liten idé som kanske för gott skulle ta död på kommande BB-generationer. Okej, vi castar 20 lantisar som verkligen vill sitta i ett hus i 100 dagar (HUNDRA DAR!) och så låser vi in dem där. Men vi ger fan i att filma dem. Så när de kommer ut så har de bajsat på spisen (...och dylikt) HELT I ONÖDAN. De vore kul.

För övrigt har jag köpt en Ben Sherman jacka idag för 1700 :- och ett par nya Cheapiiisar. Härligt.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och stackars dom som stänger in sig
hundra dagar utan heder,
ja stackars dom som lever så
stackars dom som tittar på
hur märkligt kan man må..

10:19 em  
Blogger sanna! said...

jag tycker att den här förlovningen oerhört spännande, det är därför jag har tittat på veckofinalen. jessicas och robins förhållande är så romantiskt.
det var också kul med stureplanskillen som sjöng en sång. allt är bara så jävla sjukt.

10:23 em  
Blogger blablablablabla said...

är det sjukt sjukt lr sjukt kul?

7:09 fm  
Blogger sanna! said...

det är sjukt sjukt,
men sången var iofs sjukt kul.

har inte kollat så mkt som du har, vet bara namnen på robin & jessica. såg halva förra veckofinalen och hela i söndags =D

9:36 fm  
Blogger blablablablabla said...

har iofs sett kanske 5 avsnitt.. ÄRLIGT ASSÅ! BRÉ!

5:18 em  
Blogger sanna! said...

när Jessica vinner ska hon fylla brösten och vika ut sig i Slitz, Moore och så vidare. och om hon ser nån tjej som är smal, blond, snygg och har stora bröst så blir hon svartsjuk och då kan det smälla.

7:23 em  
Blogger blablablablabla said...

låt det smälla dårå.

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home