lördag, april 15, 2006

Ah, ahh.

Det där var ju en märklig kväll.

Det började i alla fall hemma hos mig. Ivar kom över någon gång vid 19.00 och började göra middag, bestående av pasta och någon tomatsås med mozarella. Riktigt gott! Sen tog hinket fart när Peter ringde på dörren. Sen kom Tompi och Sean också. Planen var att vi inte skulle ha en plan, det var grejen med den här kvällen. Så det gick inte alls som vi hade tänkt oss.

Vi tänkte Stureplan men vi lämnade aldrig Södermalm. Skönt, egentligen. Vi drog ifrån mig till Mariatorget där vi entrade en lägenhet på Timmermansgatan 33, och inte nummer 3. Haha.
Där var Lisa, Laura och Amal. Tre gamla klassvänner. Men det var något med de minglet som inte stod rätt till. Jag blev snarare jävligt trött än festive av att vara där. Fel på atmosfären, tyvärr. Så vi drog (...) därifrån med en beställd TopCab till Hornsgatan. För övrigt - världens mest onödigaste taxiresa någonsin. Kostade oss 65 kronor från Mariatorget till Hornsgatan. Haha.

Där gick vi upp i en lägenhet och hälsade på. Det var en del gamla Högalidare där som kände igen mig och som jag kände igen. Men de var inget vidare faktiskt. De var mer sitta-behagligt-i-en-soffa-och-dricka-sprit-vet-inte-om-jag-pallar-göra-något-mer-ikväll. Men de orkade vi. Jag och Ivar sprang ut med Tompa efter oss. Det blev fyllemat vid 24 (?) i form av en souvlaki. Därifrån blev det trask till Andrine vid Zinken. 89:erna hade ett sedvanligt är-det-fest-eller-är-det-inte-fest-FEST. Men det sket jag i. Jag var trött och tråkig. La mig i en dubbelsäng med Maja. 24 tungt kriminella negrer var även där. En drack Whisky, en hade dreads och en var agressiv. Inget kul, inget kul alls. Så det blev typ 2 fester i en. Ganska så rasistiskt uppdelat egentligen, men eh.

Hos Andrine slutade det med att bubbarna letade efter försvunna mobiler och spritflaskor. En snubbe ville dra en visitering på Tompi inför alla. Öh. Jag minns att jag tar pick & pack och drar, tillsammans med Maja, Tompi och Ivi.

Vaknade upp med en ganska så rejäl huvudvärk hos Maja. Frukost och sen chillout på hennes balkong. Jävligt fint läge den ligger i för övrigt. Gick sedan hem genom Tantolunden och kände vårkänslorna krypa igenom hela kroppen. Tog en dusch hemma, bytte kläder och drog till Zinken där jag mötte upp Ivar och där har väl hela dan utspelat sig. I årets bästa väder. Det var sommarkänsla nästan, men bara nästan.

Dagens låt.

Sibiria - Men I Tusen år

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

men det var ändå det första kvartalets bästa kväll!

8:15 em  
Blogger blablablablabla said...

vare?

8:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home