fredag, april 14, 2006

Öronknark

Dagens låt.

The Flaming Lips - Free Radicals

10 Comments:

Blogger Henning said...

Har du deras nya platta, isf är resten av musiken lik den skönskumma singeln?

12:37 em  
Blogger blablablablabla said...

Riktigt bra skiva, Hesh. Rekommenderar.

"Yeah Yeah Yeah Song" kan ju mycket väl bli sommarens plåga.

12:43 em  
Blogger Henning said...

mm, absolut, precis tankat ned the concretes skiva, gillar singeln skarpt. En låt som jag upptäckt tio år för sent men skulle önskat blev sommarplågan 2006 är safri duo med played-a-live. Skulle verkligen inte banga på att dansa till den på klubbar med en "sex on the beach" i handen.

5:44 em  
Blogger blablablablabla said...

aldrig hört. får tanka.
concretes nya skiva är sådär. helt okej.

annars så är "yeah yeah yeahs" nya skiva mycket bra.

6:06 em  
Blogger Henning said...

Du kommer garanterat ha hört den låten. Bland annat är den med i nån GB-reklam för mjukglass. Väldigt smittande refräng.

Yeah Yeah Yeahs skiva gillar jag starkt också. Lite ojämn kanske, men sångaren låter ju som Maja i sounds och låtarna är ju klart mycket bättre..

6:23 em  
Blogger blablablablabla said...

att jämföra med the sounds är olagligt nästan. jag hatar, av hela mitt hjärta, the sounds.

f.ö så är kvällens låt, ja inte dagens, broder daniel med whirlwind.

6:39 em  
Blogger Henning said...

haha, i stort sett alla inom den svenska artistvärlden hatar väl sounds, och att du hatar dem förvånar mig knappast i och med att dem flesta av dina favoritartister varit i slagge eller haft en massa tjafs med dem.

Gillar verkligen idén med den där fatvan eller vad det nu heter som TTA gav sounds och sen när managern hörde av sig o klagade gav honom istället. Jävligt skönt påhitt.

För övrigt är håller jag fortfarande "Living in America" väldigt högt medans det mesta annat dem spottat ut sig varit rent kräkmedel.

6:59 em  
Blogger blablablablabla said...

Ja, jo. The Sounds känns verkligen som en symbolikens band. Symbolen för tjejen som nyss har fyllt 14 år och vill lägga fram sig själv som "alternativ"

The Sounds i sig är ju väldigt begåvade på att skriva raka och enkla poplåtar som sätter sig direkt. De gör ju sin grej riktigt bra onekligen.

Men de är mest deras attityd och fans jag ogillar.

Och man slår fan inte någon medlem i Embassy ostraffat!

12:02 em  
Blogger blablablablabla said...

Jag ska titta till dem!

4:04 em  
Blogger yanmaneee said...

kd shoes
james harden shoes
moncler
hogan outlet online
huarache shoes
michael kors outlet
supreme hoodie
nike air max
michael kors outlet
kyrie 3

4:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home