torsdag, mars 23, 2006

brudjävlar

Babbabakis.

Erik ringde vid 18.00 tiden någon gång och vi bestämde att runt 21.00 skulle vi båda befinna oss vid Medborgarplatsen, vid Björnsan. Carmen blev startpunkten och vi hällde i oss ett gäng öl och snackade om relevanta ämnen som berörde oss båda. Film och musik, helt enkelt. Jag försökte dra en "fräckis" som Erik uttryckte det, men misslyckades. Kulturkrocken blev senare ett faktum. Nåja, därifrån tog vi oss till Södra Teatern, men där var det tyvärr stängt så vi gick över till Gamla Stan och hälsade på hos Debaser. Ganska så värdelöst där igår.

In mot Gamla Stan och in på barhänget After som är helt okej fast något dyrt. Där "HOOKAR" (vagt förtjust i det ordet) vi med ett tjejgäng som varit på möhippa. De var allihopa skitfulla och därför hände en rad massa grejer. En tjej börjar slicka mig och Erik på halsen och tar oss båda på kuken. Riktigt märkligt, egentligen. Vi konstatera snabbt att hon var efterbliven. Hon och Erik börja hångla. Ånger. När vi börjar bege oss därifrån så går jag ut med en DVD i bakfickan. Av någon anledning kom den dit och den var tydligen en av tjejernas. "American Psycho" f.ö - bra film, vad jag hört.

Det blir sedan ett givande musiksnack på Medusa efteråt. Det visar sig snabbt att Erik kan det han skall kunna. T.ex. att "Superunknown" med Soundgarden är deras absoluta bästa stund. Att Alice In Chains kanske trots allt var grungens bästa band och att "Ten" med Pearl Jam är den bästa skivan från eran. Krääääädd.

Jag slog även vad om att det inte var The International Noise Conspiracy som vi hörde, utan Refused. Erik var tvärsäker på att det var Dennis Lyxzen som skrek ut orden och att det var en TINC-låt. Men jag hade rätt och blev därför en öl rikare. Okräääädd.

Vi begav oss därifrån vid 02.00 tiden till Slussen där Erik fick nå jävla spatt. Vi gick upp för den där fittlånga Slussen-trappan som tar en upp till Mosebacke. Fyfan! Jag vet inte varför jag gick med på det men Erik skulle upp, så enkelt var det. Det var typ -5 grader ute och jag hade endast på mig min FP-Caitlin "jacka" på mig. Fan vad jag frös. Vi kom till Medborgarplatsen och därifrån tog vi en svarttaxi till Kungsholmen för 100 kr. Erik blev dock jävligt besviken på mig för han hade helt och hållet ställt in sig på att "gå hem" från Södermalm till Kungsholmen en vinternatt i mars. Han var dum i huvudet, kanske full och jag frös BALLEN av mig.

Det blev en slagg i mini-ettan på Kungsholmsklippan med nå mysko hip-hop som Erik körde. Killen har ju den mest respektabla skivsamling jag någonsin sett egentligen. Från klassiker och säkra kort som "Screamadelica" med Primal Scream till den cp-sällsynta EP:n med Stone Roses från 94' Han kunde det han skulle kunna, återigen. Bra.

Och sen vart det jobb och nu sitter jag här. Brudjävlar.

Dagens låt.

Rage Against The Machine - People Of The Sun