torsdag, februari 02, 2006

"Du vill att jag ska speeela roll för dig"

Ikväll var det klubbhistoria för min del. Eller, eh. Inget direkt klubbande men jag var på DEBASER för första gången och såg två band som har riktigt stor potential.

Vi såg två band.

Sibiria entrade scenen först och jag som verkligen har lyssnat in mig på "Norrlands Inland" sjöng med i refrängen på den låten som kanske legat mig varmast om hjärtat "Kastalskolan 9E" Och det råder inga tvivel om att bandet redan besitter en rad goa indieallsångsdängor. Superglada Smiths-gitarrer men som låter Håkan Hellström-fräscht gick ju självklart hem hos mig. Det som Peggy Lejonhjärta gjorde häromåret gör Sibiria mycket bättre. Bandet har feta möjligheter och det är bara en tidsfråga tror jag innan den stora publiken fått upp ögonen för dessa fyra killar.

Det andra bandet och den egentligen huvudakten för kvällen var Acid House Kings. Ett band jag aldrig hört talas om, men som bjöd på mer show. Och showade gjorde man verkligen, tycker jag. Bandet gjorde i sedvanlig The Killers stil, man bjöd in en rad välkända artister in på scen som sjöng deras låtar. De var Le Sport, Lasse Lindh, Mont Mardiee och Magnus Carlsson. Framförallt de förstnämnda, Le Sport, fick till det pefekt. En otroligt trallvänlig electropopsversion av orginalet jag visserligen aldrig hört, men det lät väldigt bra i alla fall. Annars så spelade bandet en del låtar själv med den där "galna" tjejen som sångare och frontfigur. Hennes glädje smittade av sig på alla i lokalen. Krädd.

Mitt i allt detta stod jag bredvid den ena, kortare killen i Suburban Kids With Biblical Names och rådiggade. De var för övrigt där under kvällen och spelade en jävla massa skum musik jag aldrig hört. Nåja, jag har fått upp ögonen för ett nytt band ikväll och Petter ska genast, tycker jag, skicka över ett gäng mp3:or med Acid House Kings.

Annars så är jag hungrig, trots att jag tog en Nachos-tallrik på DEBASER. Ja, jag sa väl att jag såg spektaklet ikväll på Debaser. Fränt, va?

Oi.

4 Comments:

Blogger blablablablabla said...

SKWBN är nog på varenda spelning i Stockholm känns det som. Fasen vilken skum musik de körde.

Haha! Ja, jag tyckte att du saknades där igår! Trodde du skulle med, men icke.

Trivs du inte i Linköping?!

Haré.

3:51 em  
Blogger blablablablabla said...

Lämna LINKÖPING dårå! Jag måste flytta hemmifrån nu. Behöver en rumskamrat!

Intresseanmälan lämnas på MSN eller via mitt mobilnummer:

falkhadde@hotmail.com -MSN
0707294344 - MOB.

5:02 em  
Blogger blablablablabla said...

Haha, en kontakt är alltid en kontakt.

5:47 em  
Blogger Unknown said...

zhengjx20160811
oakley sunglasses wholesale
ralph lauren outlet
adidas yeezy
hogan scarpe
christian louboutin outlet
michael kors outlet
jordan concords
louis vuitton outlet
adidas uk
louis vuitton outlet
cheap rolex watches
supra for sale
curry 3
christian louboutin sneakers
nike roshe run flyknit
kate spade outlet
air max 95
michael kors outlet online
kobe shoes
louis vuitton purses
nike trainers uk
ugg slippers
louis vuitton outlet
ugg boots
lebron 13
coach outlet store online
coach outlet
ralph lauren
christian louboutin sale
oakley vault
air jordan 11
coach outlet
toms wedges
ray bans
michael kors outlet clearance
michael kors outlet
fitflops
ralph lauren outlet
toms shoes
ralph lauren outlet

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home