tisdag, januari 10, 2006

~

En inköps sammanfattning på senare tid får väl bli dagens enda blogg. För att jag ska få en mer överskådlig bild av vad jag fördärvat, rent ekonomiskt. Och till viss del skryta såklart.

Stone Island beige stickad tröja - 2499:-

Inköpt under mellandagarna i Stockholms fetaste affär - Nitty Gritty på Krukmagargatan vid Mariatorget. Han gick förbi, han gick in, han såg och han köpte. Nedsatt från 3499:- Funderar än på om det var idioti, trots att tröjan sitter som smäck och att patchen ibland känns som onödigt stor.

Ben Sherman randig bomullströja - 1299:-

Denna tröja är randig. Jag har knappt några randiga plagg, så det var egentligen den enda anledningen till varför jag slog till på den här. Den är inte bara djävulskt snygg och skön, utan randig. Viktigt, så att säga - med randigt.

Fred Perry marinblå Caitlin - 1099:-

Införskaffad idag på NK. Hade ett presentkort på 500 kr så det var lika bra att slå till innan storleken skulle försvinna. Hade kollat in vederbörande plagg ett par gånger tidigare och kände att det där skulle jag helt enkelt ha. Kommer funka utmärkt på vårkanten och under varma sommardagar. Funktionell, verkligen.

Datorpaket - Fujitsu AMD Athlon Dual Core 4000+ - 11 899 :-

Med fräscha och piratvänliga 500 GB, ATI Radeon 512 MB osv. Det senaste, det fetaste och det mest nödvändiga, egentligen.

Jag gör bäst i att inte addera ovanstående summor, för att få ut någon totalsumma. Det skulle i så fall bara sätta sig på minnet, som en flisa som hela tiden är där och berättar att alla dessa materiella ägodelar tillslut kommer äga mig. Vilket gör att jag ca 17000 kr senare har minskat ganska så radikalt på min frihet.

Olycka eller lycka.
Penis eller pupill.

Jo, jag begriper.