söndag, januari 08, 2006

Och jag vaknar med den tanken varje dag

Dagens låt.

Håkan Hellström - Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Den som fortfarande påstår år 2006 att Håkan Hellström sjunger falskt borde tänka om. Den här stämman som han får till i den här låten är bara så fin.

Jag var för övrigt på ett megastort 50-års kalas igår. Moster Anne fyllde 50 år och det firades med en brakfest med dans in på småtimmarna. Mycket trevligt att få snacka med vissa personer som spelat och kanske spelar än viktig roll i mitt liv fortfarande. William, Anton och Kajsa gjorde även ett besök och tog del av den fria baren. Vi vart fulla och hade kul.

"Jag vet inte hur Håkan Hellström gör för att träffa så rakt i hjärtat. Jag vet inte varför ingen annan ens är i närheten. Allt jag vet är att jag är väldigt glad, och väldigt tacksam, för det han bidragit med under de fem år jag haft nöjet att ha honom i mitt liv. På festivalscenerna om sommaren. I stereon på vintern. I hörlurar på stan. I högtalare på fester. Dränkt av skrik från andra som känner som jag." - Carolina Setterwall.

Mycket mycket träffsäker text.