torsdag, december 01, 2005

O U T S M A R T E D

Sliten nu, fruktansvärt sliten.

Jag spottade blod på vägen hem från jobbet idag, vid Västermalmsgallerian. Kan de ha göra med att kroppen egentligen pallar jobba så mycket som jag gör just nu?

På lunchen tog Bob fram vem som hade jobbat mest på "Ett Litet Kök" under november månad. Jag hade slagit rekord. Tre (3) dagar ledigt hade jag förra månaden. Vi gjorde ett överslag och kom fram till att jag jobbat nära 200 timmar. Det är ganska mycket, faktiskt. Medelsnittet för en vanlig inkomsttagare ligger på 175 timmar per månad. Pengar... å åter pengar.

Vad händer till helgen? Jag är ju för ovanlighetens skull - ledig!
Soundclash?

Är det här någon tandläkardag eller?! Jag stötte på Sannas härliga bror på Centralen idag, Olle. Han hade varit hos tandläkaren, vilket jag också hade varit. Nu berättade Nisse nyss att han också ska till tandläkaren. Märkligt sammanträffande ju.

Jag fixade till min framtand igen, en pytteliten bit hade hoppat av, när jag hade slagit i kanten på Pago flaskan (30 kr) När jag var runt 10 skulle jag hoppa från en bassängkant och slog i kanten och samma bit försvann. Verkar vara ett ömtåligt material som de fyller till med. Jag skulle tydligen aldrig tugga ... hårt ... på ett äpple igen, eller dylikt. Värdelöst. De undersökte inte ens om jag hade tendenser till hålbildningar. Moget.

Nisse sa även att han och Hesh skulle komma förbi imorgon när jag stänger. Då är det endast jag och polackdiskaren kvar, vilket kan skapa möjligheter för vänner & bekanta. Kanske bjuder till på någon kycklingwrap eller rostbiffwrap, men vi får se.

Cheers!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sanna sa att jag skulle kolla din blogg... Vad får jag se? Jo, jag själv är med! Kuligt!
Jag blev fett förvånad när du helt plötsligt stod där. Du pekade på mig typ som han den där snubben gör i remember the titans på den där dumma tränaren i motståndarlaget... Eller har jag bara fått för mig det? Visst lyssnade du på soad i dina koss-hörlurar? Tjoho.
Det var himla kul att se dig.
Förresten, köp INTE pes 5. Du måste lova mig det! Det är en STOR besvikelse. Pes 5 är värdelöst, tycker jag. Jag hade köpt det när det kom ut om jag inte hade varit pank, jag är glad att jag var pank... Eller är pank, för jag är HELT pank. Hur ska jag kunna köpa julklappar till Sanna? Dessutom har jag en jävla massa skivor att köpa åt henne... Du vet jag sumpade 24 st i Polen. Jävla skitPolen. Åk aldrig till Polen.
Nu ska vi sammanfatta det här.
* kul att se dig
* köp inte pes 5 (jag antar att du redan har spelat sönder det hos dina pes-polare
* åk inte till polen

over and out

10:56 em  
Anonymous Anonym said...

När jag läste igenom meddelandet så kom jag på att folk kan få uppfattningen att jag kan scener ur remember the titans utantill. SÅ är INTE fallet. Jag såg den för 6 dagar sedan i skolan och den scen jag nämnde är den sämsta i hela filmen...
Min personliga åsikt om filmen är att den är helt okej. Överdrivet amerikansk i många fall. Typ coola tal med maffig musik till och alla är knäpptysta. Sen jublar och/eller apploderar alla...
Jag repeterar:
Jag är INTE ett inbitet REMEMBER THE TITANS-fan... Okej?

10:58 em  
Blogger Henning said...

sjukt, hade också tandläklartid den dagen men det krockade med jobbet.

8:17 em  
Blogger sanna! said...

min klasskamrat hillevi var också hos tandis den dan... haha =D hon tog bort tandsten!

1:50 fm  
Blogger blablablablabla said...

haha! olle, du e skön. haha! :D
kul att se dig också, och ja.. jag tycker pes5 är en besvikelse och att polen är lite halvsådär.

visst var det soad i lurarna, men inte fan visste jag att du visste det. eh.

tandläkardagen det här alltså. undra hur det blir nästa år, samma datum.

ha det, olle.

9:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home