lördag, november 26, 2005

Fuck yeah...

FyraFat

Linus - 23.00 - Hornstull. Drar iväg till FyraFat. Tidigare benämnt "Uret" Där satt man och åt plankor i unga dagar tillsammans med William och Peter. Jag var där sist någon gång vid 96' kanske. Jag minns att mamma och Peter var ofta där med sina två söner och käkade söndagsmiddag och jag minns själva stället som rätt behagligt. Så sitter man där, nästan 10 år senare och dricker tre öl för 30 kr styck med några vänner. Märklig nostalgisk upplevelse, faktiskt. Vi hade hela undervåningen för oss själva. Konstigt.

Imorgon ska jag jobba.
Hela helgen ska jag jobba.

Nils ringde nyss. Han påstod att jag stängde av samtalet förut. Det gjorde jag. Jag insåg att Nils är "repris" personifierad. Det betyder att Nils gärna drar ut till Danderyd på hemmafest och kommer på ganska snabbt att det suger. Detta har han gjort ganska så många gånger, tror jag. Att han ens kom med förslaget tidigare ikväll fick mig bara att skratta. Danderyd ligger ju förfan längre bort än vad Alby gör? Jaja... jag sa till honom att han skulle spara fyllan så att vi kunde göra en SoundClash repris istället, men han sa att han skulle till Klubb Mera. Så då stängde jag av samtalet igen. Elakt? - inte alls. Dålig stil? - inte alls. Bara sunt förnuft och sparande av tid.
Nils, jag gillar dig - men du har svarta moln över dig.

Imorgonkväll, ja. Hur ska jag ställa mig till det, Sanna? Jag vet faktiskt inte. Det kan vara ganska taskigt att säga så, men de kanske har rätt. Men det är hursomhelst och fortfarande, ganska taskigt.

Godnatt...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nils, jag gillar dig - men du har svarta moln över dig

Håkan citat, snyggt inlagt!

4:02 em  
Blogger blablablablabla said...

Ja, lite nöjd själv faktiskt.

12:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home