söndag, december 04, 2005

Har du några goda råd, innan klockan byter år?








December.







Såg "The Beach" nyss med skitsnygga Leonardo Di Caprio i huvudrollen som Richard. En backpacker som bara ger upp vardagen, tar sig till Bangkok och resten är vad man brukar i folkmun kalla, historia. En film som fått oförtjänt mycket dålig kritik. Det kan inte vara lätt att filmatisera en sådan fantastisk bok, men Trainspotting regissören Danny Boyle, gjorde det över förväntan faktiskt.

Jag har köpt in ett gäng Eddie Izzard dvd:er nu. Två stycken blir julklappar till två stycken Eriksson. Men jag slog till på en tredje också. Själva polstjärnan i Eddie Izzards universum "Dressed To Kill"

Och jag kan väl erkänna att komiken inte alltid når mig fullt ut. Det är helt enkelt för smart och för intelligent för mig, tror jag. Det är parodi och satir på en sådan nivå som jag helt enkelt inte har täckning för alla gånger. Men jag förstår storheten med Eddie Izzard. Jag förstår varför legenden, John Cleese, ger han utmärkelsen "världens roligaste person" Det behöver självfallet inte handla om relevans eller aktualitet. Det behöver inte handla om imitation ens.

Det handlar om att spåna vidare på redan nämnda ämnen och krama ur så mycket komik som möjligt, så att det blir mer och mer absurdare och sjukare. Det handlar om att väva ihop redan nämnda ämnen, att förena komiken till en. Det handlar om att klippa och klistra, men samtidigt ha det under total kontroll. Det handlar om att ta den svåraste, sjukaste, märkligaste och konstigaste vägen i vederbörande humorgalax för att sedan komma ut med flaggan i den absoluta toppen. Det handlar om genialitet. Inget annat.

"I don't think that guns kills people, but I think that guns helps... eh"

Top 10 .

Le Sport - Tell No One About Tonight
Madonna - Hung Up
Death Cab For Cutie - Summer Skin
The Subways - Rock'n'roll Queen
Håkan Hellström - 13
Kent - Dom Som Försvann
Laakso - Aussie Girl
My Morning Jacket - It Beats For You
Radiohead - Exit Music (For A Film)
The Embassy - Times Tight
The Tough Alliance - I'll Be Right There

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

försöker du se ut som en ängel på bilden?

11:40 em  
Anonymous Anonym said...

snyggt hårband /ägaren

1:12 fm  
Blogger blablablablabla said...

ängel?

aa, maja.
diadem REWLAR eh!

9:09 fm  
Blogger blablablablabla said...

.... när man har stort hår, som jag hade då!

men jag har klippt mig nu!
och jag har fått en rad massa komplimanger för det.

mina jobbarkollegor tycker jag tog första platsen på snyggast-listan, när jag drog en klippning. krädd. tobias blev sur och bob skrattade med sin flint. haha.

9:14 fm  
Anonymous Anonym said...

vem e maja? inte jag i alla fall!

2:59 em  
Anonymous Anonym said...

långt och långt vet jag väl inte om det var. . .

du kanske ska lägga upp lite mer recent pics isåfall, du promotar ju like hell (som vanligt ? :]) så nu är det upp till bevis

6:02 em  
Anonymous Anonym said...

hahaha

10:23 em  
Anonymous Anonym said...

det står ju att han hade stort hår, inte långt hår, maja.

11:56 em  
Blogger blablablablabla said...

haha. det där promotandet har du fått om bakfoten, maja. min blogg har fått en oroväckande stor hype. folk nämner ganska så ofta hur min blogg är.

"men ikväll får du fan skriva lite mer om hur kvällen har varit"

"jag gör fan allt för att få mitt namn vara med i bloggen ikväll"

"asså.. du kunde ju skrivit det där också"

det har kanske blivit lite för mycket blogg ibland och för lite mig (adrian) och det kan jag störa mig på.

det kan helt enkelt vara trist att inte få berätta om en viss incident som har hänt, eftersom folk redan vet, då de har läst i min blogg. det är ju faktiskt lite för konstigt.

godnatt, vilka ni nu är.

12:15 fm  
Anonymous Anonym said...

shit oroväckande stor hype? Nu överdriver du väl lite?

6:31 em  
Blogger blablablablabla said...

nej, det tycker jag inte. ordvalen är ganska så passande egentligen.

"du kanske har läst redan..."

"ja..."

6:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home