lördag, november 19, 2005

Bloggbajs

Haha! - Så kan man sammanfatta gårdagen, med ett enda ord.

Igår jobbade jag till 18, men meningen var att jag egentligen skulle lämna min arbetsplats vid 16.00, men jag gjorde det klassiska misstaget. Jag gick in till köket och erbjöd hjälp. Mattias garvade bara och la fram ett rivjärn och en stor säck potatis.

- Ja, Janssons Frestelse vet du väl vad det är?
- Ja, en julrätt.
- Precis, fyll två "bläck" med riven potatis och sen kan du hacka sex lökar också.

Efter detta slit som tog nästan exakt en timme, så skulle jag förbereda alla Ciabatta mackorna som vi säljer på helgerna. Vilket också det tog en timme, så jag var ifrån "Ett Litet Kök" två timmar senare än beräknad tid. Skitsamma tänkte jag, eftersom jag hade fått ledigt hela helgen för en gångs skull, så kunde jag hjälpa kockarna som uppenbarligen satt i skiten.

Efter det här drog jag hem och snackade lite med folk. Planen som blev faktum var att vi skulle sitta på Söderhof och dricka bira. Jag var egentligen bara fruktansvärt ölsugen, men var inte direkt på att gå ut.

Vi satt på Söderhof i lite över en timme, sen stack vi tillbaka mot Zinken igen. Där hängde vi lite, men vi bestämde att vi skulle PES:a. Så Tommie och Ivar hämtade kontrollerna medan jag och Linus stod inne hos Jonnies och diskuterade om vilka tilltugg vi skulle ha.

Vi går ut och chillar i ett par sekunder när vi märker att ett tjejgäng tar upp våra blickar. Vi förstår ju ganska så fetsnabbt vad som håller på att ske. Ett ev. utköp av tobak eller öl var det frågan om i alla fall. Jag tog mig an uppgiften men kom ut sekunderna senare och sa att de lilla paketen av Prince, som hade beställts, var slut.

Efter det här börjar ett kallprat av fet rang komma igång. Det såg ut ungefär såhär i stora mått:

Tjejerna: Jaha... varför står ni här då?
Jag och Limp: Eh... vi väntar på två polare, sen ska vi typ lira tv-spel.
Tjejerna: Kul...
Jag och Limp: Ni då, vad gör ni ute?
Tjejerna: Vi har typ lite fest hemma hos mig.
Jag och Limp: Ballt...
Tjejerna: Äh, det är inge fest, bara lite öl-mys kväll.
Jag och Limp: Soft...
Tjejerna: Vill ni komma eller?

Jag och Linus kollar hastigt på varandra med blicken som säger "ah vafan! vi kör! eller?" Så vi bara bestämde väldigt spontant att ja... vi hakar. Sen vart det en mycket märklig kväll, verkligen märklig.

De visade sig att ungefär majoriteten av dessa tjejer visste vilka vi var. De hade faktiskt en skrämmande stor koll på vilka vi var. Till exempel att jag är såld på The Tough Alliance för tillfället. Att jag ska på Oasis på Hovet den 26 januari. Att jag hade franskt ursprung. Att Linus brorsa kände någon av tjejerna där, eller? Äh, jag fattade inte allt riktigt. Det kändes bara sjukt att några helt okända tjejer hade en jävla koll på ett och annat som var relevant. Om oss.

Vi steg inför dörren och två killar frågar direkt: "Röker ni eller? Vill ni gå ut och ta några bloss?" Komik eller tragik...















Den ena av de här två killarna bjöd upp, verkligen. Han var en livs levande jukebox. Han hade begåvning för såväl taktkänsla, rytmik och rapp:ing (haha) Även om han kom av sig när han skulle freestyla då och då, så var det ju inget snack om att killen var musikalisk. Han gick och "bonkade" med sin tjej vid 04.00 snåret, tror jag. Om det vart något mer bonkande i det lilla hushållet lämnar vi osagt.














Vi krökade på i ett ganska behagligt tempo. Hemmafest-soffan var exemplarisk och de hade Rappakalja (!) som vi genast spelade. Linus fick en pop:ig mörkhårig brud på fall och jag dog helt och hållet vid 06.00 tiden, när vi kollade på "A Clockwork Orange" Jag och Tompknull gick därifrån i den fruktansvärda kylan.

Kom hem och fick se hela familjen ligga i soffan i vardagsrummet och kolla på Simpsons. De hade precis kommit hem från Arlanda, så det var lite omtumlande det i fredags-fyllan. De har haft en grym semester tydligen där de har dykt och åkt runt på många små öar i Thailand. Jag vart avis på Ian's bränna och likväl de övriga i familjens. Mamma hade köpt ett gäng accessoarer till mig som jag uppskattade. Dessutom t-shirts i sann piratanda. Von Dutch, Ralph Lauren och Diesel.
Plagg som hon redan innan visste att jag kommer tjäna en summar pengar på @ Tradera.se. Fick även en fräscht doftande deoderant och tax-free godis. Tack, mamma och Magnus. Kul att ni är hemma igen.

Ikväll ska jag förmodligen till min morbror och kolla på det spanska topppmötet eller ev. hitta på något med aktörerna från igår. Pattie öser mig på MSN om pingis, men det känns måttligt fräscht ärligt talat.

För övrigt slår jag ett gigantiskt slag för "Hyptonize" med System Of A Down. Nya skivan är outstanding rakt igenom, helt otrolig ärligt talat. Om den är bättre än uttjatade "Mesmerize" får tiden utvisa, men det är så jävla fantastiskt att ett band bara gör bra låtar. Galna låtar.

Dagens låt.

System Of A Down - Vicinity Of Obscenity

SOAD's galnaste stund. Helt jävla flippat.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

bangaru på indie rave ikväll adds?

5:07 em  
Blogger blablablablabla said...

näe, kanske inte. vi får se hur det känns efter barca-real!

hör av dig.

5:30 em  
Blogger Henning said...

verkar ju som om dem har läst din blogg tidigare..

3:49 em  
Blogger blablablablabla said...

tror jag med!

11:27 em  
Blogger Unknown said...

ray ban wayfarer
fitflops
cheap oakley sunglasses
nike sb shoes
cheap oakleys
beats headphones
tory burch outlet
hollister clothing
hollister outlet
jordan retro
coach outlet
jordans for sale
michael kors outlet
fitflops sale clearance
michael kors outlet
coach outlet store online
timberland outlet
toms shoes
michael kors outlet
kobe 11
louis vuitton outlet
ray-ban sunglasses
vans shoes
michael kors outlet online
coach canada
rolex watches outlet
coach outlet
celine
gucci handbags
coach outlet store online
coach factory outlet
replica watches
michael kors outlet clearance
louis vuitton outlet
christian louboutin shoes
michael kors outlet online
coach outlet store online
coach outlet
christian louboutin outlet
michael kors handbags
20167.8wengdongdong

8:40 fm  
Blogger Unknown said...

zhengjx20160811
michael kors outlet online
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
uggs for men
louis vuitton
oakley sunglasses
coach outlet online
louis vuitton outlet stores
louis vuitton purses
abercrombie outlet
supra footwear
cheap toms shoes
jordan 6s
michael kors handbags
nike store
jordan 3 powder blue
coach factory outlet online
rolex watches
canada goose sale
coach outlet store online clearances
timberland boots
louis vuitton outlet
ralph lauren sale
hermes birkin handbags
toms outlet
jordan retro 4
cheap jerseys
cheap air jordans
fitflop clearance
san antonio spurs jerseys
rolex watches
ugg boots
michael kors
oakley sunglasses
louis vuitton purses
clarisonic
ugg outlet store
cheap jerseys
uggs for women
washington wizards jerseys

11:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home