torsdag, februari 23, 2006

GAYGAYGAYGAYGAYGAY

Brokeback Mountain var; GAYGAYGAYGAYGAY. Och det är inte en negativ bemärkelse som jag skriver det. Det var några riktigt krystade scener ibland, men att den här filmen får just stämpeln "bögcowboys-sentimentalt-crap" är ju onekligen jävligt synd. Även om filmen var GAYGAYGAYGAY, så var den mycket större på ett annat plan och även flera andra. Vad som synnerligen greppade tag i mig var hur Heath Ledger och Jack Gyllenhaal fick till skådespeleriet så väl mellan varandra. Gränsen till banalt var hårfin.

Och för att späda på den sentimentala känslan som jag har fått av den här filmen, så måste jag trycka in min åsikt här angående homosexualitet. Så har vi även den biten avklarad.

Om man nu har svårt för att män vill vara med män trots att det är 2006 så är ju det tragik. Orka bry sig om vad folk gör i sängarna med varandra. Men framförallt; Man blir kär i en person, inte i ett kön. Det kvittar rätt fruktansvärt jävla fitthårt om en kille gillar att knulla andra killar. Och det kvittar precis lika angående tjejer.

Men "bög" är fortfarande ett bra skällsord. Din jävla bög. Klassiker.