lördag, februari 18, 2006

Bat, hat och blogg

Jaja, det blir en längre redogörelse här och nu om gårdagen.

Vi har en rapport här under också, om ni nu inte får tillräckligt av orelevant läsning.
http://www.blogs.se/index.php/charmy/2006/02/18/hat_bat_och_blogg~572093#comments

Dagen tog fart runt 17.00 tiden då jag innan hade softat ner ett par timmar efter en trött arbetsdag på köket. Drog på mig lite kläder och stegrade ut från lyan med Jens Lekman i öronen. Tar mig mot Medborgarplatsen med tuben och börjar en ganska så helvetes jobbig "trask" i snöyran till själva kärnan i SoFo - Nytorget. Ser det där ganska så lustigt inredda cafét med namnet String där vi hade bestämt träff vid 18.00. Öppnar dörren och ser Maja sittandes med något läsbart i handen och ja, jag var nog nervös men samtidigt nervöst på ett lugnt sätt.

Maja och jag har i alla fall ett ganska så bra hum om varandra, tror jag. Det var mer nervöst och få reda på vem den här Fredrika var i egentligen. Nervöst för att hon helt enkelt var mer främmande för mig än Maja. Men Fredrika hatade på och var trevlig. Det direkta kallpratet övergick snabbt till varmprat och allteftersom tiden gick så kände jag mig jävligt bekväm med dessa två södertöser. De bjöd till och jag trivdes.

Jag tog två latte medan de drack SÖNDER sina enorma chai-latte. Blev nått sjukt trött efteråt och det var även Fredrika. Men Majas humör smittade av sig. Vi drog i alla fall och såg på "Fun With Dick And Jane" på bio med en ganska så tröttsam Jim Carrey i huvudrollen. Skämten nådde aldrig fullt ut faktiskt, men visst, ibland hade den sina poänger och även en viss samhällskritik spelade in.

Vi pratade synnerligen om musik, för ja... det är ju det enda som förenar oss egentligen - bra popmusik. Och varandras bloggar (varför - egentligen?) Och vissa sexuella ämnen togs upp, mest av anledningen att Natacha Peyre som vi minuterna innan hade pratat om gjorde sig ett biobesök samtidigt som oss. Hon sprang runt där i högklackat och poserade om vartannat med svettiga och biffiga turkar. Dessutom redde vi ut ett och annat som har hänt. Och vem är egentligen Joanna... iv? Nåja, nog om det. Det viktigaste är ju att man trivs och det gjorde jag.

För övrigt delade jag med mig av en ganska så absurd hemlighet och jag vill gärna att ni kniper igen foderluckorna angående om det. Och det är sant! I viss mån beundrar jag folk som har ork att ha så stor umgängeskrets som dessa två tjejer uppenbarligen har. Deras telefoner gick varma och de var alltid en massa "men där är ju Erik och där är ju..." ja, ni förstår. Jag blir snarare konfunderad hur man som sagt orkar lägga ner så stor tid på att hålla koll på folk, än att jag beundrar det. Men vi kan alla fastslå att om man har nummrerna till Maja och Frezo så har man garanterat hemmafest på G, vilket var den egentliga anledningen till denna träff. Haha ;)

Nåja. En lista, mest för sakens skull den här gången faktiskt.
  • - Café String, sjukt ballt och ett sjukt häng.
  • - Åldersfixering suger fetröv.
  • - Spontana träffar är ballt och givande.
  • - Skvaller, alltid sjukt intressant.
  • - Jag kan tydligen vicka på öronen.

Fråga; Hur kan man tröttna på krogen när man är 16?

Ikväll blir det Soundclash och nyss fick jag min sprillans nya LCD-TV. Tunga grejer! Ännu tyngre att snart kunna ligga i sängen och spela samt uträtta sina MSN-behov via denna superfabulösa apparat. Och samtidigt praktiskt att få bort sin fula och jävligt osköna datorskärm. Varenda vunnen decimeter i mitt rum är positivt med tanke på mitt bohemiska tankesätt för rum och dylikt.

Hoppas kvällen inte blir en engångsförteelse. Det vore synd.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känner du nu att du vet vem denna Fredrika är?
"Spontana träffar är ballt och givande." sant.

7:15 em  
Blogger blablablablabla said...

Ja, det vet jag väl. På ett hum, ungefär.

Jävligt sant!!

7:18 em  
Anonymous Anonym said...

det här skulle ju bli tradition, inte sant? vem blir din hemliga gäst på fredag? ;D

7:33 em  
Blogger blablablablabla said...

haha, frågan är om någon är sugen på att följa med. tror inte det.

din då?

7:36 em  
Anonymous Anonym said...

va? jag trodde att jag och frez var helt oemotståndligt charmiga :O frågan är ju vem som INTE skulle vilja följa med.


hey, det kallas hemlig gäst, du får väl veta när du ser. men han börjar på I och slutar på GGO.

7:42 em  
Blogger blablablablabla said...

hahahah!

right. iggo vill nog mest av alla. ehrrum!

jaja. ska äta pizza nu å fokusera på sprit.

7:43 em  
Anonymous Anonym said...

Adressen till detta Café String?

12:42 fm  
Blogger blablablablabla said...

Steffi?

www.cafestring.com kanske.

3:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home