tisdag, december 13, 2005

Titta, en vattenpump...

Fadde inslaget igår i "100 Höjdare" var riktigt jävla roligt. "Titta, en vattenpump..." Eh, ja.

En tjej ringde inatt vid 01.00. Då hade jag sovit sen 21.00 och var pigg. Vi snackade i typ fyrtiofem minuter. Hon var berusad och sa gång på gång "amen... förlåt" Det var roligt. Vi snackade musik och synnerligen Oasis med inriktning på datumet den 26 januari. Jag kom på hur mycket jag såg fram emot det datumet. Under samtalet fick jag ett SMS från min kära vän William också. Han sa att han ville göra nått till helgen. Jag svarade och sa att det lät som en strålande idé. Fast inte på lördag. Då ska jag kröka med ett gäng 25+ dvs, mina jobbarkollegor:

Kock Johan - Nämner jag först av den anledningen att man kan snacka om allt med Johan. Han är Göteborgare och är inte rädd för att säga ordet neger. Han älskar även fördomar och all musik som jag älskar, ungefär. Bara det säger allt. Goa gillen från västkusten, som varit med om allt. Ska tydligen ha mängder med förflutet huliganblod i sig. Slåss ofta och bra.

Chefkock Mattias - Älskar att driva med oss lägre stående i hiearkin. Men alltid med glimten i ögat. Skatare sen begynnelsen, som sin käre underhuggare Johan. Bästa vänner, de två.

Chef Bob - Heter egentligen Magnus, men eftersom han sett Bob Hund 27 (!!!!) gånger så går han under namnet Bob, alltså. En förstående chef som älskar pengar, på gott och ont. En chef i ett nötskal. Var på Hultsfred varenda år mellan 91' och 98' vilket förtjänar krädd.

Chef Fredrik - Bäste barndomskamrat med morsans kille, Magnus. Var på det sättet jag fick kneget. Är väl den enda som har en någolunda stolthet. Smårbarnsfarsa som just nu är pappaledig. Kan bära hela 7 tallrikar i taget. Går även under namnet "snickaren" vilket är lika självklart som att jag går under namnet "stekaren" eftersom jag jobbar i olika Lacoste pikéer och daxwax:at hår.

Tobias - Vet inte vad han har för titel egentligen. Älskar att förolämpa sina kollegor. Älskar att hunsa runt sina kollegor. Älskar att vara resturangens mest erfarne och bäste servitör. Älskar att ta kvinnor i tvåan. En riktig milf hunter.

Bagaren Jimmy - Kock egentligen. Men eftersom ingen vill baka, så får han ta det lasset. Och som han gör det. Jag kan lungt konstatera att den här killen gör stans godaste bakelser. Visserligen har jag inte alltför mycket att jämföra med, men vår Carrot Cake får uppskattning vareviga dag. Kan prata snusk som en riktig lantis. Älskar Bajen, trots att han härstämmar från Växjö. Kan tydligen dricka mest och bäst.

Servitör Jolle - Trevligast jämt och trevligast mot alla. Hyser aldrig något agg mot någon eller några. Utbildad ekonom och ska därför sluta och börja i lokalen bredvid, som assisterande ekonom på "ROOM". Siktar lite högre än de andra. Lyssnar väldigt mycket på The Tough Alliance, vilket såklart innebär krädd.

Så jag tror att jag kommer ha kul på lördag, trots rätt stora åldersskillnader. Det snackas om Riche, Berns och Sturehof samt SpyBar. Och jag behöver onekligen inte alls oroa mig för om jag kommer in eller inte. Deras kontaktnät ska vara det bredaste. Men först börja på stans sunkigaste hak. På tidlösa Dovas. Och sen äta en trerätters på broderresturangen "Ett Litet Hak" på Östermalm. Det ska bli kul och intressant. Men mest kul.

Dagens låt.

The Tough Alliance - Tough II

Jag älskar det från första stund. Jag älskar det långa och det märkliga indian ylandet. Ett ylande som bekräftar att det här är annorlunda. Sen pumpar någon tung basslinga igång i spår två och några riktigt fräna synthslingor tar fart därefter. Så genialiskt genomfört i yttersta laptop miljö.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fadde klippet va riktigt roligt, men jag tycker samtidigt synd om honom, han verkar vara jävligt deppig där.

9:31 em  
Blogger blablablablabla said...

hahaha! vadå deppig! man kan inte ta en sån blatte på allvar. helt omöjligt! klippet är kanske det bästa som någonsin visats i svensk television!

9:45 em  
Anonymous Anonym said...

haha jo klippet är sjukt roligt, sett det kanske 5-6 ggr nu och kan inte låta bli att garva, men kan samtidigt inte sluta tycka synd om honom.

10:28 em  
Blogger blablablablabla said...

haha.. tycka synd om vaaad? han e ju fett ful vafan!

11:01 em  
Blogger sanna! said...

det var oerhört roligt, ja. men det är bara för att det är taget ur sitt sammanhang. jag har sett dokumentären två gånger (!)
har ni inte tänkt på vilken bra kontrast det är att man först hör honom säga typ "vi flyttade hit för att slippa allt det ytliga, alla kommer fram o vill prata, hälsar" o sen får man se det där i vimmerby där bonden inte är ett dugg intresserad av att snacka =)

12:28 fm  
Blogger blablablablabla said...

ja. det känns som en storstads blatte, som vaktat spybar och knullat linda rosing, inte har något i vimmerby att göra.

9:45 fm  
Blogger Unknown said...

ray ban wayfarer
fitflops
cheap oakley sunglasses
nike sb shoes
cheap oakleys
beats headphones
tory burch outlet
hollister clothing
hollister outlet
jordan retro
coach outlet
jordans for sale
michael kors outlet
fitflops sale clearance
michael kors outlet
coach outlet store online
timberland outlet
toms shoes
michael kors outlet
kobe 11
louis vuitton outlet
ray-ban sunglasses
vans shoes
michael kors outlet online
coach canada
rolex watches outlet
coach outlet
celine
gucci handbags
coach outlet store online
coach factory outlet
replica watches
michael kors outlet clearance
louis vuitton outlet
christian louboutin shoes
michael kors outlet online
coach outlet store online
coach outlet
christian louboutin outlet
michael kors handbags
20167.8wengdongdong

8:40 fm  
Blogger Unknown said...

zhengjx20160811
michael kors outlet online
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
uggs for men
louis vuitton
oakley sunglasses
coach outlet online
louis vuitton outlet stores
louis vuitton purses
abercrombie outlet
supra footwear
cheap toms shoes
jordan 6s
michael kors handbags
nike store
jordan 3 powder blue
coach factory outlet online
rolex watches
canada goose sale
coach outlet store online clearances
timberland boots
louis vuitton outlet
ralph lauren sale
hermes birkin handbags
toms outlet
jordan retro 4
cheap jerseys
cheap air jordans
fitflop clearance
san antonio spurs jerseys
rolex watches
ugg boots
michael kors
oakley sunglasses
louis vuitton purses
clarisonic
ugg outlet store
cheap jerseys
uggs for women
washington wizards jerseys

11:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home