onsdag, april 05, 2006

HEJ HÅÅÅ, ESS EM KÅÅ!

Haha!

Slagsmålsklubben ikväll var årets bästa blip-blop röjj! De var riktigt kaotiskt under vissa delar av konserten. De kan man ju lätt inte tro med tanke på den lilla lokalen som Lava innehar. Indiepop-flickorna på ett fjortisfyllerus, runt 15-14 som inte pallade var ganska oräknerligt många. De var ett sanslöst drag och blip-blopandet gjorde sig riktigt jävla bra live. Brutal partymusik, faktiskt.

Det hela började med att jag drog tillbaka till Köket där jag mötte upp Erik som hade stängt. Vi gick hem till han på klippan och började bonga rätt rejält, tillsammans med alkohol desutom. Erik blev stekt ganska så omgående, men vi började röra oss mot de andra som redan stod och väntade på Sergelstorg. Där mötte vi upp Fabian, Anton, Kajsa, William osv. och vi drog upp direkt till Teaterbaren där vi hävde 45kronors bira. Erik gick hem. Han var bränd och hög som en höghussång.

Efter en grupp-piss i Kulturhusets 5-kronors toalett (jag - handfatet, Fabbe - toaletten, Anton - soptunnan) ........ så sprang vi högsta fart genom biblioteket och förde så mycket oväsen vi kunde, för att sedan springa ner för spiraltrappan mot Lava. SMK hade redan satt igång och vi köttade på så vi kom längst fram. Gunget märktes av redan då. Det skulle bli bra, väldigt bra, hade jag på känn. Och det blev det verkligen. Gänget kom ut på scen och blip-blopandet tog fart. En del nytt material började dem med, men sen gick de över helt och hållet på material som folk kände igen. T.e.x U.S.S.R, Hit Me Hard, Övningsköra och Wellington Sears. Sann glädje uppstod och röjet blev till och med på gränsen till för hårt för den längsta av de alla på Lava den här kvällen, dvs. jag.

Det märkligaste som jag minns var att jag helt sonika la mig ner och spelade helt hjälplös. Ingen trodde på mig när jag krälade runt på golvet - hyperventilerandes - och tjöt "kom och hjälp mig"
En annan sak som jag uppfattade konstigt och ganska komiskt var att två tjejer tog tag i mig och skrek "ADDEE FÅÅÅR ALLTID". Jag skrek "jag har knullat en häst i röven!!!!" tillbaka. De skrattade.

Konserten tog slut och svettmängden var grotesk faktiskt.

Sen drog vi oss mot Söder. Jag tog en baconburgare på Crave och de är helt utsökta, faktiskt. Priset är dock inget att hurra över kanske. Nåja, en rejäl tumme upp för SMK - live. Och en tumme upp för burgarna på Crave. En tumme ner för Eriks spontana och Adrian-lika "hejdå"

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åååh, SMK, sköna festivalminnen. Arvika 2003, vi satt och lyssnade på SMK hela nätterna och allsköns skumma människor drog förbi och diggade. Härligt. Synd att man ska behöva jobba.

5:17 em  
Blogger blablablablabla said...

Så det blir inge Arvika i år?!

Ja, SMK är digga-fett-till-musik.

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

För min del vet jag inte, har inte snackat med nån om de ska dit. Vore ju skoj, men det beror på om jag ska iväg utomlands eller inte, time will tell. Du ska dit eller?

7:43 em  
Anonymous Anonym said...

ok du knarkar?

8:13 em  
Blogger blablablablabla said...

nej, inte till arvika. roskilde kanske?

anonym: FETT!

8:58 em  
Blogger blablablablabla said...

nämen, anonym: du är ett mongo.

9:01 em  
Blogger Anonymt neggo said...

Nej, Roskilde känns lite för galet på nåt vis. Danskar är inte riktigt riktiga alla gånger..

9:49 em  
Blogger blablablablabla said...

inte riktigt riktiga? haha! :D
har du erfarenheter av *host* rasisterna eller?!

10:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home