lördag, april 08, 2006

Börja närma mig stadiet - R I K T I G krogråtta nu! Och jag älskar det. Jag jobbar hellre kvällar än dagar och jag tjänar hellre riktigt snabba pengar än att sitta i någon kassa på ICA och räkna timmar eller dylikt. Eller är det dåligt betalt att få 800 rakt ner i fickan efter kallskänk och servering i sex timmar? Det tycker inte jag. Absolut inte när timmarna rasar iväg i och med att man har något att göra hela tiden. Så ska det vara.

Dock ett minus när gästerna är pensionärer över 80+ Man får svara på helt orelevanta frågor. Tex. "Hur gammal är du?", "Vad heter du?" som att de inte är ett dugg intresserade av varandra. Detssutom nöp en gammeltacka mig i rumpan och bara skrattade. Jag skrattade inte.

Nu blir det The OC S03 E20. Gilla.

F.ö är Kaisers Chiefs skiva Employment förbaskat bra. En skiva jag glömde bort förra året. Köp!