söndag, februari 12, 2006

Love will tear us apart

Ja! Med Joy Division! Jesper, icke att förglömma. Dessutom...

"So what do you know?! Yeah, you don't know NOTHING!!"

Arctic Monkeys - Still Take You Home

Soundclash ikväll. Soundclash ikväll på ett något annorlunda sätt. Det var inte hundra procentig pop-dynamik på stället ikväll. Fjällenräven och Goose jackorna trängdes i kön tillsammans med Cheap Monday och Whyred parkas. En ganska så märklig blandning tillsynes. Något jag dock inte märkte av på dansgolvet där stora delar av kvällen utspelades.

Och faktumet kvarstår än; Så fort Håkan Hellströms spelas så blir alla helt förändrade. I alla fall vi och ett gäng brudar. "Ramlar" är verkligen den ultimata Soundclash låten och så kommer det alltid förbli. Även om "Make It Happen" utgör stabil konkurrans så blir valet ändå "Ramlar" För plötsligt har man en jävligt bra anledning till att ramla in i någon och vart-du-vill-så-fort-du-kan-mentaliteten blir mer än verklig.

Tjejerna då. Ja, vad ska man säga. Jag träffade en Livia som kände igen mig. Hon var trevlig och bjöd till. Dessutom drog många i min Oasis t-shirt och nickade instämmande. Frågan; "Är du medlem på Oasisgeneration?" ställdes ganska många gånger. Ballt.

Summa summarum: Soundclash består med mycket annat faller. Skönt.

Dagens låt.

Håkan Hellström - Ramlar

Ge mig arsenik, papapa.