fredag, februari 10, 2006

Jag är jävligt missnöjd

Jag
är
jävligt

missnöjd.

Och det är inte för att The Tough Alliance SÖG live, som ni kanske trodde så fort ni läste det där.

Jag är jävligt missnöjd över att "Olssons Video" som ligger på Odenplan ger fullständigt fel information om vad som händer på deras klubbkvällar. Om man surfar in på deras hemsida får man rubriken "The Tough Alliance @ Olssons Video" Kan man tolka det på något annat sätt än att Erik och Henning skall uppträda - live?! Jag, Sanna, William och Anton kunde inte det.

Henning och Erik kom dit och minglade vid 23 tiden. Då hade jag och mina vänner suttit där i nästan två timmar. De gick in, drack lite bira och min förväntan var enorm. Jag var nervös till och med. Jag skulle se ett band som jag velat sett sen ett år tillbaka, som stått nästan längst upp på att-se-listan. Jag skulle se ett band som borde få mycket mer uppmärksamhet och medial uppvaktning än vad de får. Men TTA var inte där ikväll för att spela sin musik, de var där för att:

Vända skivor, spela musik - DJ:a.

Vem som helst kan vända skivor och spela sin favoritmusik, absolut vem som helst! Så minuterna efter att vi hade förstått att de inte skulle showa, så drog vi såklart. Hade jag dock gått dit för anledningen för att få höra vad killarna gillade och fått sin musikaliska inspiration ifrån, så hade det varit en helt annan grej. Men jag var inte kröksugen, inte särskilt mingelsugen och definitivt inte sugen på att få höra just vad TTA gillar.

Jag ville ju höra TTA, live. Det var min enda prioritering ikväll. Jag hade lätt kunnat punga upp ett gäng hundralappar för att de skulle köra ett par låtar, oavsett om de kör playback eller är såpass fulla så man hör deras egentliga falsksång. Men de var där för att spela någon annans musik.

Jag är missnöjd och nu kommer The Tough Alliance vara etta på att-se-listan en lång tid framöver. Jag bara måste, måste och måste se dem. Måste. Nåja, jag kanske överdriver lite nu men jag är missnöjd och något annat skall man inte vara.

Fråga: Var vi de enda där ikväll som inte förstod att de inte skulle uppträda?

MVH

Adrian

2 Comments:

Blogger sanna! said...

TORKA TÅRARNA MIN VÄN
JAG TROR JAG VET UNGEFÄR HUR DET KÄNNS

12:42 fm  
Blogger blablablablabla said...

Ja! De står ju i alla fall på deras hemsida att Malmö spelningen ska äga rum i alla fall.

Hm, nåja. Jag är inte missnöjd längre. Det är ju fredag och jag har precis fått till en bra touch på frillan nu.

Var fyllan rolig annars, Jonas?

Mors!

9:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home