fredag, december 23, 2005

fLÄNs ÖfvER SjÖ & STrAND

Nu har jag köpt mina klappjävlar. Vad jag egentligen borde gjort är att kakka i en skål, slå in och ge bort för att visa min uppskattning till vissa personer. Mentalitet.

Även om jag är materialist och en väldigt stolt märkesbög, så är den här klapphetsen i december fruktansvärd. Folk köper och köper, men majoriteten är inte ett dugg insatta på det religiösa planet. Vissa har väl inte hört historien om de tre vise männen, som enligt myten, la grunden till det här med gåvor. Och det är väl inget krav heller. Men julen är för många ett habilt helvete som länsar personers ekonomi tillbaka till stenåldernivå.

Vi har blivit vansinnigt amerikaniserade. Men jag äter trots allt skinkhelvetet med god aptit och blir jag gärna lite småpackad tillsammans med nära och kära. Men köphysterin avstår jag mer än gärna.

Kan det bara inte bli 2006 och en sommar med festivaler och fotbollsmästerskap?

Dagens låt.

Johnossi - Press Hold

Åt helvete med Triad, Carola, Tommy Körberg och alla andra kuksugande utsugare under jultider. Julmys är passé. Hurra för könsrockinstitutionen - Onkel Kånkel.

1. Tomtekuk ikväll
2. Jag såg pappa suga tomten inatt
3. Fläns öfver sjö och strand
4. Runkbögen Ferdinand
5. Staffan var en stjärtgosse

God jul förfan!