söndag, december 18, 2005

B A R E L Y L E G A L

Sneknullade idiotjävel.

Vakna upp, förbannat bakis och få läsa 100% idioti. Jävla kukhuvud! Och det värsta är att jag är fan säker på att det är någon jag känner hyfsat väl. Fegis? Har det fan brunnit i skallen på dig eller?

What-A-Waster kväll det vart igår. Raka vägen till avgrunden. Jag fick sprit igår för minst 3000:- Jag har aldrig druckit så mycket drinkar och sprit som jag gjorde igår. Jag stod med två sjukt goda drinkar i samma hand och i den andra hade jag en starköl, samt fyra iskalla Staropromen på bordet bredvid. Så såg det ut hela kvällen ungefär. Lägg på ett oräknerligt antal spritshotar i olika former också.

Det började riktigt trevligt. Bowling på Kungsholmen där jag var nära på att komma sist, men efter en uppryckning hamna på en fjärde plats. Drack sex öl, vilket gjorde mig ganska så dyng direkt. Sen raka vägen, med taxi givetvis (?) till Stureplan. In på Haket och äta en trerätters middag. Råbiff, barbecue revbensspjäll och cremé brulé, med en dubbel espresso, calvados och cognac. Addera ett glas vitt till det också. Absurda mängder. Absurda fina mängder. Absurda dyra mängder. Absurt gratis.

Sällskapet var så grabbigt som det kan bli. Sex grabbar som vet allt om allt i Stockholms nattliv. Som gjort hela den resan jag påbörjar just nu. Och med deras kontaktnät blir det inte svårt, tydligen. Det var en fyllegrej tror jag, men inom ett år sa chefen att jag skulle ha foten inne på Café Opera. Med en dricks på 1200 minst varje kväll. Det lät frestande kan man säga. Det sentimentala grabbsnacket kom igång efter ett tag också. Dessa killar har ju familj med barn och är allt vad det nu innebär med att vara Svensson. Så man hade ärligt talat inte så mycket att relatera till alla gånger. Jag fick ett bra samtal med Tobias som han säkerligen ändå inte minns idag, men det var intressant att få se andra sidor av dessa människor som jag jobbat med nästan varenda dag i tre månader.

Från Haket till Grodan med en åldersgräns på 23. Gå förbi en 10 meter lång kö, utan att betala inträdet på 100 kr och inte ens visa legget och få en samoansk välkomstdrink samt en egen VIP-hörna. Helt sjukt! Brudarna var inte brudar. De var mammor som jag ville knulla. Milfs. Läckra, oerhört läckra. Unika groggluder, för att låta bonnig.

Här blev det ett enda maratonkrökande och hisnande mycket anekdokter. Historier om könssmittade brudar på säsongsarbeten i alperna. Historier om kocken som misshandlat två securitasvakter helt själv. Historier om en kuksugande hovmästare på den sunkiga krogen i Oxelösund. Historier om svartklubbarna i början av 90-talet där ett seriöst drogmissbruk var vanligare än en redig fylla. Historier om allt mellan himmel och jord.

Men kvällen tog så småningom slut och kockarna lämnade först kalaset. Jag själv kort därefter. Bob, Tobias och Jolle stannade kvar med ett nytt sällskap. Jag var för full. Åkte hem, sov, gick upp, la en pizza, somnade, la en pizza igen och somnade igen. Hela vägen till avgrunden.

Jag spydde nog ut halva fyllan tidigt imorse. Jag spydde tusenlappar. Värt?


FETT VÄRT!

Dagens låt.

Death Cab For Cutie - What Sarah Said

PS. Då vissa idioter har svårt att stå för vilka de är, för vad de säger så har jag gjort den, ja... eh. radikala förändringen (kanske inte) att vem som helst inte kan kommentera mina bloggar. Det är helt enkelt inte värt att låta idioter få komma till tals. DS.