onsdag, oktober 19, 2005

Flunitrazepam

Öh, ja.

"När man är ung, vill man vara hög" - Detta sjunger Håkan Hellström i kanske hans främsta alster "Gråsparven när hon sjunger" Jag tolkar raden på olika sätt, för man kan ju vara hög på en massa olika saker. Man kan vara hög på kärlek, vilket jag tror Håkan menar. Man kan vara hög på fotboll, sex och alkohol. Man kan vara hög på allt egentligen, om man ser det ur ett rent filosofiskt perspektiv. Eller så kan man vara hög på gröna eller bruna blad.

Igår ringde en vän, som jag inte har pratat med på ett par veckor i alla fall. Han satt med en bunt "brunt" hemma, värsta sortens "jag-kan-inte-tänka-och-inte-röra-mig" Den här vännen bor ensam hemma på ganska så exklusiva Reymersholm. Glider in i lägenheten och ser en annan barndomsvän från Högalid ligga i sängen - brutalt stenad. Då har dessa två rökt holk sen kl 14. Direkt fram med nästa joint och tillbehörande bong. Dra i sig röken, förvandla hjärtat till sten och njuta. Jag njöt på ett obehagligt sätt. Rökat var förbannat starkt. Hela kroppen smattrades igång överallt, hjärtat slog några extra slag i minuten och jag trodde något var fel. Gav det fem minuter, sen var det en annan sak. Det var... obeskrivligt, faktiskt. Inte alls som när man rökte förut, inte alls.

Fick en sådan fet hunger attack däremot. Lämnade de två för att dra upp till grillen och proppa i mig två tunnbrörullar (!!!) och då hade jag ändå ätit en maffig tex-mex middag tidigare på kvällen. Gick hem, somnade och drömde de sjukaste jävla grejerna jag gjort.

Vaknar upp med en bakis-känsla, brutalt hungrig fortfarande. Ska äta.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Får man fråga vem den anonyma vännen är ?

12:29 em  
Blogger blablablablabla said...

Nej, inte här, det är inte så smart alls.

12:32 em  
Blogger sanna! said...

Gråsparven när hon sjunger

12:40 em  
Anonymous Anonym said...

Vad tror du kan hända ifall du råkar berätta vem de e ? Polisen kommer lr ..

12:54 em  
Blogger blablablablabla said...

Jag har ingen aning om vem som läser den här bloggen. Dessutom tror jag inte personen skulle uppskatta ifall det droppades lite namn i bloggen.

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

Jo öh...snälla berätta jag ska inte arrestera han eller nått..ja lovar

7:36 em  
Blogger blablablablabla said...

Haha, du har nog koll ändå, Micke? :)

7:44 em  
Blogger blablablablabla said...

Hur kunde jag nämna fel låt!!

9:47 em  
Blogger sanna! said...

kom du på det nu ? =D

12:28 em  
Blogger blablablablabla said...

Ja, igårkväll. Men jag läser inte om mina bloggar direkt. Men det är en tabbe i alla fall! Åh gud!

6:46 em  
Blogger John said...

toms
ugg boots
louis vuitton
louis vuitton backpack
nike air force 1
oakley sunglasses wholesale
michael kors handbags
michael kors handbags
nike air max
coach factory outlet
michael kors outlet clearance
instyler curling iron
ugg boots
michael kors outlet
abercrombie & fitch
hollister outlet
chanel bags
north face outlet
michael kors outlet online
coach factory outlet
montblanc
ralph lauren uk
longchamp outlet
louis vuitton
coach factory outlet
ugg boots
toms shoes
cheap oakley sunglasses
ugg boots outlet
michael kors outlet
kate spade handbags
ugg boots for men
fake oakleys
coach factory outlet
michael kors handbags
air max 95
louis vuitton handbags
20151226yuanyuan

10:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home