lördag, april 29, 2006

Jag vill tro att det är, något som bara händer här.

Eh! Ja, igår då. Hah!

Det börjas på Kungsholmen i alla fall. Med en bagarens special och ett folkpack hos Erik. Det hinkas bira med lite folk. Odelday spelas och vi fastställer ganska så omgående att det är en perfekt förkrökarskiva. Inte för mycket, inte för lite. Lixom, komma in i rätt mood-skiva. Bakrundsmusik men ändå inte. Beck med Odelday.

Målet blir Filminstitutets årliga "megaröjj"-liknande fest vid Gärdet/Karlaplan. Hur vi tog oss dit, ja. Det blev taxi i och med en förvirrande trask runt på Östermalm. Vi åkte till Karlaplan och gick tillbaka till Östermalmstorg, yes! Men vi kom dit tillslut i alla fall och stämmningen var märkbart stel. Så jag, Erik och Jonas drar en jävel som de heter tydligen och beställer in en LÅNG AJLAND AJSTEE för typ 150 kr styck. De smakade bara sprit och vi hävde ganska så snabbt och blev följdaktligen väldigt berusade. Och där började mitt och Eriks dräng.

Först ut på dansgolvet och shejka loss till "Hey Ya" och "Crazy" med Outkast resp. Gnarls Barkley. Och där ifrån spårade det för min och Eriks del. Jag minns relativt mycket men ändå inte. Det jag minns är att jag och Erik bygger bo i allén och står där i kallsonger med vardera hitlermustasch och blir filmade. Jag ska maila någon snubbe sen om den där filmen. Inte för att det är ångestladdat, utan snarare tvärtom. Hur vi kom på idén att bygga bo och rita hitlermustascher på folk vi inte kände och på oss själva. Jag vaknade för övrigt upp i morse med en gigantisk elefantpenis på ryggen och vann för övrigt svenska mästerskapet i fulaste popdansen någonsin *Glad*

I alla fall. Det som jag störde mig på var att vissa människor inte kunde klassas som varken kille eller tjej. De såg ut som något ett mellanting. Så jag gick fram och frågade, ganska så plumpt såklart, av vilket kön de var. De blev sura och tittade snett på mig. Höll på att hamna i bråk *Sur*

Och så åkte vi vagn nerför backen och slog oss. Bytte kläder med folk gjorde vi också. Samt sög på olika bröstvårtor, fast de vet jag inte om de stämmer riktigt. Fast å andra sidan så kan de scenariot också ha spelat in igår. Det var dräng i alla fall. Väldigt mycket dräng. Det blev en bulle hem med TopCab såklart, vad annars?! Och jag lämnade Erik och Jonas vid Slussen. Gick hem och kollade på porr.

Arå.